Els tot terreny no és que tinguin una enorme presència a les carreteres europees, o almenys no la mateixa presència que poden tenir en altres mercats molt importants a nivell mundial com és l'americà. De fet, il·lustres noms d'aquest tipus de cotxe com són el Toyota Land Cruiser, el Ford Bronco, el Mercedes Classe G o el Jeep Wrangler, per molt que siguin models molt ben valorats a Europa, tot just es venen al vell continent, o almenys jo al mateix nivell respecte a les seves xifres de vendes en altres mercats.
Un dels principals motius pels quals aquest tipus de cotxes amb prou feines té presencia a Europa és que, per molt que siguin opcions realment interessants per als que busquen un model capaç de sortir de les mancat i afrontar els terrenys més complicats, solen ser models extremadament cars, amb preus que se situen tranquil·lament per sobre dels 70.000 o 80.000 € en el cas de les versions més senzilles.
Tanmateix, com bé saben aquells que busquen un tot terreny que també pugui presumir de ser un model familiar i que arribi ben dotat en molts sentits, hi ha una opció que, per molt que no sigui tan popular el que no tingui el nom que tenen aquests models anteriorment citats, es converteix en una opció realment interessant, entre altres coses perquè costa la meitat, i a més no és xinès.
El KGM Rexton és un bon tot terreny familiar
No és altre que el KGM Rexton, un SUV de gairebé 5 metres que, per molt que es posiciona com una opció enfocada molt més famílies que no necessiten un cotxe realment amb grans actituds lluny de l'asfalt sinó un model amb qui poder afrontar certs terrenys sense problemes. Bona prova d'això és que compta amb un maleter de més de 600 litres de capacitat de càrrega.
Amb una mecànica dièsel de més de 200 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica i a una fracció a les quatre rodes que sí que li permet afrontar certs terrenys sense problema, és evident que, a nivell de tot terreny pur, aquest KGM no està el nivell del Toyota, del Ford i companyia.
La part positiva en aquest sentit és que la versió d'accés d'aquest model, una versió que arriba molt ben dotat a nivell d'equipament i amb aquesta mecànica dièsel amb tracció a les quatre rodes, té un preu de partida que es queda just per sobre dels 40.000 €, és a dir, un preu que es queda molt per sota de que tenen les versions d'accés d'alguns dels millors Tot Terrenys a Espanya, un argument molt al seu favor.