Crida especialment l'atenció que una marca amb tanta història i amb tant pes a Europa com és el cas de Ford hagi decidit prendre una sèrie de decisions en els últims temps que sens dubte molts continuen sense entendre.

I és que, si bé és cert que la marca americana s'ha enfrontat en els últims temps a un mercat molt incert després de l'arribada dels elèctrics i que no és precisament fàcil avançar-se a certs esdeveniments en aquest sentit, Ford ha optat per una estratègia a Europa que molts no tan sols no consideren errònia, sinó que van més enllà assegurant que pot marcar el principi del final d'una marca top a les carreteres del vell continent.

 

Un bon exemple d'aquestes polèmiques decisions han estat les desaparicions en els últims temps de dos dels models que més alegries havien donat a Ford quant a vendes: el Mondeo i el Fiesta.

És cert que en el cas de les berlines la decisió semblava més lògic tenint en compte que aquest tipus de cotxes havia caigut molt quant a vendes, però desfer-se del festa en un moment en què els utilitaris amb preus assequibles estan guanyant cada vegada més pes a les carreteres europees pot ser que sigui un dels errors històrics més grans de la marca.

Ford no farà marxa enrere i es carregarà el Focus

Però ull perquè, com bé saben tots aquells que estan atents a les novetats del fabricant, sembla que a la marca americana no volen quedar-se allà i volen anar un pas més enllà carregant-se també definitivament a un model que ha representat molt bé a Ford a Europa i que, de fet, continua sent una de les compres més racionals a les carreteres europees: el Ford Focus.

Per intentar justificar el seu adeu, Jim Farley, CEO de Ford, va apuntar que "estem abandonant el negoci dels cotxes avorrits per endinsar-nos en el dels vehicles icònics. Sempre hem competit al cor del mercat dels cotxes de passatgers, la qual cosa no va funcionar massa bé per al Mondeo, el Focus i el Festa. Eren molt volguts per molts clients, però mai no van justificar una inversió més gran de capital, a diferència dels vehicles comercials", una justificació que molt pocs han entès.

 

Així, després de més de 20 anys al mercat, el Focus dirà adeu en aquest 2025 de les carreteres europees i, a més, sense un substitut a la vista com passa amb el Fiesta. Això sí, la marca creu que apostar per elèctrics com l'Explorer o el Capri sí que pot donar-los més alegries per continuar apostant per models amb molt nom i pes.