Va ser fa ja uns anys quan és del grup Volkswagen van decidir prendre'n una de les que segurament ha estat de les millors decisions de la seva història recent. I és que, conscients que podien trobar un nou nínxol de mercat amb un altre tipus de clients, van decidir fer de la divisió esportiva de Seat, Cupra, una marca pròpia.

Van entendre, i amb raó, que era molt més fàcil llançar una nova marca amb aires de prèmium que convertir a Seat, una marca que històricament sempre ha estat generalista i de fet ha estat de les generalistes que ha optat per posar preus més baixos als seus cotxes, és una marca dirigida a un altre tipus de client.

 

El que segurament no s'imaginava en el grup Volkswagen és que precisament cobra i serà un dels motius pels quin és el futur de Seat anava a estar realment compromès. I és que les xifres de vendes de la marca esportiva estan sent tan bones que no són pocs els que asseguren que des del grup Volkswagen tenen molt clar qui han de cuidar de cara als propers anys.

El Cupra Terramar arribarà a Espanya el 2025

I una de les grans novetats que tenen preparada ja a la marca esportiva és un model que està cridat a ser realment molt important a nivell de vendes, el Cupra Terramar. Després de l'èxit del Formentor, el primer model 100 × 100 Cupra, la marca va a posar a la venda al seu germà gran, el Terramar, un model enfocat potser més aquelles famílies que busquin un SUV de dimensions ja considerables però que compti amb aquesta estètica esportiva i diferenciada que compten els models de la marca espanyola.

 

La proposta del fabricant amb aquest model passa per tenir diferents versions mecàniques amb la idea d'arribar al màxim nombre de conductors possibles, de tal manera que arribarà amb versions senzilles amb motors de gasolina però també amb versions híbrides endollables molt interessants, especialment perquè podrien arribar a comptar amb fins a més de 100 km d'autonomia elèctrica.

Malgrat que no hi ha data oficial de la seva presentació, ja se sap, entre altres coses perquè cobreixi així ho ha assegurat, que aquest model es presentarà en societat durant el proper mes d'agost la durant 37a edició de la Copa Amèrica que se celebrarà a Barcelona, que serà a finals d'aquest 2024 quan entrarà en fase de producció i que serà llavors el 2025 quan realment arribi a les nostres carreteres.