Mentre els SUV campers es consoliden com una tendència emergent, Nissan ha posat sobre la taula un model que, encara que no estarà disponible a Europa, ha captat l'atenció dels amants del luxe i les capacitats tot terreny: el Nissan Armada. Aquest vehicle, dissenyat per a l'exigent mercat nord-americà, combina acabats d'alta gamma amb característiques off-road que el posicionen com un competidor directe de marques prèmium com Mercedes-Benz i BMW. Per als amants de l'off-road que també valoren el luxe, el Nissan Armada representa una alternativa interessant que, encara que no arribarà a Europa, estableix un estàndard de versatilitat i sofisticació que molts agrairien al mercat europeu.
El Nissan Armada és el vaixell insígnia de la marca als Estats Units, situant-se per sobre de models com el Rogue o el Pathfinder. El seu preu parteix de 56.520 dòlars (uns 53.522 euros) i assoleix els 73.740 dòlars (69.828 euros) en la seva versió més exclusiva, la Platinum Reserve. Aquest acabat inclou elements que rivalitzen amb els de vehicles de luxe, com seients amb funció de massatge, acabats en tons nobles com a carbó i castanya, i tecnologia avançada com la conducció de mans lliures ProPILOT Assist 2.1.
No es ven a Espanya, però seria la perdició dels amants de l'aventura
Encara que el seu enfocament principal no és el tot terreny extrem, el Nissan Armada incorpora característiques que li permeten defensar-se en terrenys complicats. La versió PRO-4X, única en equipar tracció 4x4 de sèrie, inclou un xassís de travessers, un diferencial posterior amb bloqueig electrònic i una suspensió pneumàtica adaptativa capaç de variar la seva altura per millorar l'aerodinàmica en autopista o la capacitat d'esquivar obstacles. A més, ofereix modes de conducció com a Rock, Sand i Mud/Rut, juntament amb un display que mostra dades off-road com a inclinació i angle de lliscament.
El pes és un desafiament per a aquest SUV, amb més de 2.500 kg en buit, però Nissan ha millorat la seva rigidesa torsional en un 25% i la seva rigidesa lateral en un 57% respecte al model anterior. Això, juntament amb la seva caixa automàtica de 9 velocitats amb lleves al volant, garanteix un comportament òptim tant a la carretera com en terrenys més complicats.
Altes capacitats i un tall prèmium que no té res a envejar de Mercedes, BMW i companyia
El disseny exterior del PRO-4X reforça el seu caràcter aventurer, amb acabats bitò i llantes de 20 polzades. Tanmateix, és en els models Platinum i Platinum Reserve on el luxe es fa evident, amb un enfocament proper al de l'Infiniti QX80, la marca prèmium de Nissan. Aquestes versions inclouen una pantalla multimèdia de 14,3 polzades, refrigeració biomètrica amb infrarojos i detalls que el col·loquen a l'altura dels millors SUV europeus.
Malgrat no estar disponible a Espanya ni a Europa, el Nissan Armada demostra que els fabricants estan explorant l'equilibri entre comoditat, luxe i capacitats off-road. La seva comparació amb models com el Toyota Land Cruiser o fins i tot el Mercedes GLS evidencia la seva aspiració de competir en el segment dels SUV prèmium, on la tecnologia i el refinament són tan importants com la robustesa.