Com amb tot en la vida, hi haurà qui no vegi en aquesta dada res d'importància rellevant, però la realitat és allà: la versió d'accés del Peugeot 208 surt per 19.040 euros i la del Seat Lleó, per 20.100, però el cotxe del grup Stellantis ha venut des de començament d'any gairebé el doble d'unitats del qual ha aconseguit col·locar el Seat León. Per què? T'expliquem algunes de les raons.
Un utilitari amb molt caràcter
D'acord, el Peugeot 208 és un cotxe més petit, però la seva última generació té un caràcter especial que el fa inconfusible. El Seat León, al contrari, és un compacte convencional que no deixa de ser un Volkswagen Golf vestit amb les robes de Seat. Això és bo i dolent alhora, perquè qui es compra un 208 ho fa, segurament, convençut del que es porta i qui es decideix per un León està, probablement, optant per una segona opció.
Moltes versions
Des de gener a maig, 6.627 persones han comprat un Peugeot 2008 i només 3.614 han optat per un Seat León. Els primers, a canvi de 19.040 euros, s'han emportat un utilitari musculós de quatre metres de llarg amb motoritzacions que van des dels 75 CV de la versió més senzilla als 130 CV de la més completa.
Els consums són mesurats i no superen els 5 litres cada 100 km en les versions de gasolina i els 4 litres en les versions dièsel. El maleter és petit: 311 litres, però el cotxe, ja ho diem, té molt caràcter: el mateix que totes les últimes generacions de vehicles logotipats amb la marca del lleó.
El Seat León, per la seva part, és com aquest amic que mai no defrauda però que, també, no és el primer en qui penses quan tens una gran idea. És un cotxe correcte, amb una gran relació qualitat-preu però, també, queda una mica en terra de ningú: amb 20.100 euros per a la seva versió d'accés no és ni molt car ni molt barat i tampoc no és el més potent ni el més esportiu d'entre els de la seva classe. Preu per preu, gairebé tant dona l'un com l'altre, però el Peugeot 208, sigui com fos, ha venut gairebé el doble des de començament d'any.