Són molts els motius pels quin és Toyota s'ha convertit en la marca de referència al nostre país, entre ells el fet que els seus famosos motors híbrids auto recarregables no poden presumir tan sols de ser algunes de les mecàniques sinó també de les més fiables i que menys problemes donen quant a visites al taller al llarg dels seus molts anys de vida.
Això sí, per molt que s'hagin convertit en opcions més fiables, encara podem trobar també al mercat models senzills amb motors senzills que, amb un bon nivell d'equipament, pot ser també sinònim de molta fiabilitat i de moltes alegries en comparació amb altres motors que acaben donant molts més problemes.
Un bon exemple d'això és una mecànica que arriba juntament amb la versió d'accés d'un model que, encara que m'anava a les obres d'altres utilitaris, continua sent tota una referència el que es refereixi relació qualitat preu, i més en un segment en el qual els cotxes barats tenen cada vegada més pes.
El Skoda Fabia i el seu motor de 80 CV són una bona opció per al dia a dia
El model en qüestió no és cap altre que el Skoda Fabia, la proposta de la marca txeca en el segment B i que rivalitza contra grans noms com són el Dacia Sandero i el Seat Ibiza. Això sí, com sol ser habitual en aquest fabricant, Skoda sap aprofitar molt millor l'espai del seu model, que pot presumir de tenir fins a 380 l de capacitat de càrrega al seu maleter, 30 més que l'Eivissa i 50 més que el Dacia.
Més enllà de la seva habitabilitat més gran i capacitat de càrrega, un dels punts forts d'aquest model és que la seva versió d'accés arriba amb el motor de gasolina 1.0 MPI de 80 cavalls, una mecànica que també podem trobar en la versió d'accés del Seat i que passa per ser molt eficient amb un consum de poc més de 5 l i amb fama de ser de les més fiables i duradores del mercat.
És cert que és un motor que va associat a una transmissió manual de tan sols cinc velocitats, una cosa que provoca que a altes velocitats en autopista sigui un motor que vagis sempre a altes revolucions, i que a nivell de potència no és que aquesta precisament el millor del mercat, però per al dia a dia en entorns urbans i interurbans i per a viatges sense gaire exigència és una mecànica ja més que suficient.
Les ofertes actuals de Skoda deixen la versió d'accés d'aquest Fabia just per sobre dels 15.000 €, un preu que el converteix en una de les opcions més racionals actualment al nostre país.