El mercat automobilístic europeu ha experimentat un notable creixement durant el mes d'abril de 2024, amb un total de 1.080.517 unitats venudes. Això representa un augment del 12,6% en comparació amb el mateix període de l'any anterior. Aquest increment no només és significatiu per si mateix, sinó que també posa en relleu alguns canvis interessants en les preferències dels consumidors europeus.
En l'acumulat de l'any, és a dir, entre gener i abril, s'han matriculat 4.461.734 cotxes nous a Europa, la qual cosa suposa un increment del 6,7% respecte a 2023. Malgrat aquest creixement general, certs segments del mercat han mostrat una evolució més lenta. Per exemple, els cotxes elèctrics de bateria només han augmentat la seva quota de mercat en 0,3 punts percentuals, assolint el 13,4% a l'abril. Aquesta dada indica que el creixement de l'automòbil completament elèctric s'ha alentit en els últims temps.
El Dacia Sandero continua manant al mercat del motor
En contrast, els vehicles tipus SUV continuen sent populars, representant aproximadament la meitat de les matriculacions totals. Tanmateix, la seva quota de mercat ha disminuït lleugerament al 51,1%, amb un creixement interanual del 12%, una mica per darrere del creixement general del mercat.
En examinar el rànquing dels 10 cotxes més venuts a Europa durant l'abril, observem diversos canvis respecte a mesos anteriors. El Dacia Sandero ha aconseguit consolidar-se com el cotxe més venut, amb 25.803 unitats venudes. Aquest model continua sent una opció molt atractiva per als consumidors gràcies a la seva relació qualitat-preu i la seva fiabilitat.
El Volkswagen Golf recupera terreny a Europa
Tanmateix, tenint en compte que el primer lloc del Sandero ja no sorprèn, el veritable protagonista d'aquest mes és el Volkswagen Golf, un model vingut a menys en els últims anys, que ha assolit la segona posició amb 22.080 unitats venudes. Aquest model, que no té res a veure amb el Dacia Sandero en termes de segment i característiques, continua sent el compacte més popular entre els europeus. El seu disseny icònic, tecnologia avançada i rendiment l'han mantingut al top de vendes, demostrant la seva estima constant per part del públic.
En tercer lloc, trobem el Renault Clio, amb 19.747 unitats venudes. Aquest utilitari francès ha guanyat popularitat després de la seva recent actualització, que ha millorat el seu disseny i equipament. D'altra banda, el Volkswagen T-Roc es posiciona com el SUV més venut, amb 19.475 unitats, mostrant una forta preferència per aquest tipus de vehicles malgrat la lleugera caiguda en la seva quota de mercat.
El Peugeot 208 i el Toyota Yaris segueixen de prop en la llista, amb 17.704 i 17.512 unitats venudes respectivament. Aquests models han demostrat ser opcions fiables i versàtils en el segment dels cotxes petits.
El Skoda Octavia es manté ferm en el rànquing amb 17.171 unitats venudes, seguit del Citroën C3 amb 15.126 unitats. El Ford Puma i el Toyota Yaris Cross tanquen el top 10 amb 14.868 i 14.157 unitats respectivament, ambdós models sent opcions populars en el segment de SUV compactes.