Kia ha passat en els últims anys de ser una marca que vivia a l'ombra de les grans marques generalistes a Espanya i a Europa ha convertit en tota una referència a les nostres carreteres, entre altres coses perquè el fabricant coreà ha sabut jugar molt bé les seves cartes amb models que pot presumir de tenir una excel·lent relació qualitat preu i que ara ja no tenen res a envejar a models de marques estan assentades com és el cas de Nissan, Peugeot, Toyota o Hyundai, entre moltes altres.
És més, és precisament un model d'aquí el que pot presumir de ser ni més ni menys que tota la referència del que és el segment de moda a Espanya, el dels SUV de mida compacta. Si bé és cert que el model més venut en aquesta categoria és el Hyundai Tucson, el Sportage compta amb una enorme quota de mercat i és un d'aquests models en qui molts fabricants es fixen a l'hora de llançar al mercat els seus rivals.
Però el problema que tenen tant a Kia com en la resta de fabricants potents en aquest segment és que ha arribat fa poc una marca el nostre país de la mà d'un model que, referent a relació qualitat/equipament/preu, és de moment imbatible.
L'Omoda 5 no té rival de moment a Espanya
Aquest model no és cap altre que l'Omoda 5, el primer model d'aquesta marca del gegant xinès Chery que s'està convertint en tota una revelació en aquest 2024 al nostre país entre altres coses perquè, com bé sabem que en tenen un com bé saben també els que s'han interessat en un d'ells, la marca si li va passant per unes promocions molt agressives i que el converteixen en una de les opcions més interessants.
Tal com podem veure a la secció d'ofertes del fabricant, si optem per fer-nos amb la versió d'accés d'aquest model a través del sistema de finançament, el seu preu de partida es queda per sota dels 24.000 €, un preu que acaba sent de poc més de 29.000 € comptant amb totes les promocions i interessos, és a dir, un preu molt competitiu per a un model que a més arriba molt ben dotat tant a nivell de motor com a nivell d'equipament, fins i tot per sobre d'alguns dels seus rivals directes en aquest sentit.
Un argument molt a favor seu és el motor, una mecànica de gasolina de 185 cavalls de potència que arriba associat a una transmissió automàtica que, si bé és cert que no compta amb cap tipus de sistema d'hibridació, compta amb una potència per sobre de la mitjana dels seus rivals directes en les versions d'accés. No és casualitat que sigui un dels cotxes més venuts en els últims mesos a Espanya.