És de sobres conegut que des de la unió europea estan intentant dur a terme diferents mesures perquè la indústria d'automòbil s'acabi transformant i deixi de ser una de les indústries que més contamina al vell continent.

En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que, tal com està plantejat ara, serà a partir de 2035 quan ja no es podran vendre a Europa cotxes que no comptin amb motors 100 × 100 d'elèctrics. Això no significa que a partir de llavors els models amb motors de combustió o híbrids no puguin continuar circulant.

Tanmateix, una de les normatives que està donant més de què parlar en la indústria és de fa ja un temps és la nova normativa Euro 7 la que substituirà a l'actual Euro 6 i que ja està provocant que moltes grans marques estiguin mostrant-se en contra.

I és que aquesta nova normativa té per objectiu precisament reduir l'impacte mediambiental dels motors de combustió, pel que els grans fabricants ja estan deixant molt clar que, per poder fer encaixar alguns dels seus models en aquesta nova normativa, per haver d'augmentar tant els preus que provocaran que fins i tot alguns d'aquests models es quedin anés de mercat, especialment els utilitaris.

Els 'costos' de la nova normativa Euro 7

Per donar a un major credibilitat als seus arguments, no ha estat cap altra que la patronal de les marques de cotxes a Europa, ACEA, la que ha encarregat recentment un informe a Frontier Economics en el qual es fa evident l'impacte econòmic que tindrà tant per a les mateixes marques com per al consumidor la implantació d'aquesta nova normativa.

I és que, entre moltes altres dades interessants, aquest informe apunta que el fet que les marques hagin de redissenyar bona part dels seus motors perquè compleixin aquesta normativa va acabar derivant en un augment d'euros 1800 € serà el preu dels models amb motor de gasolina i de més de 2500 en els preus dels models amb motors dièsel.

 

D'altra banda, i segurament en contra de l'esperable en aquest sentit, aquest estudi també argumenta que aquests canvis als motors acabaran derivant en un augment del consum d'un 3,5 %, la qual cosa acabarà derivant en una despesa extra de més de 600 € al llarg de la vida útil d'un motor de combustió.

De moment, i tret que es dugui a terme una profunda revisió, aquesta normativa euro set entra en joc d'aquí a dos anys, el mes de juliol de 2025, per la qual cosa no seria estrany que, fins aleshores, aquest tipus d'associacions així com els grans marques continuarà lluitant en contra d'una normativa que, segons el seu parer, no els beneficia.