No és que sigui precisament cap secret que la xifra de vendes de cotxes elèctrics a nivell mundial ha caigut de forma notable en els últims mesos, fins al punt que molts fabricants han decidit, veient que la implantació del cotxe elèctric està fent molt més lenta del que s'esperava fa uns anys, replantejar-se les seves estratègies en aquest sentit.
I és que és de sobres conegut que la immensa majoria de mercats potents a nivell mundial els cotxes 100 × 100 d'elèctrics segueixen representant un tant per cent de vendes molt menys respecte als motors de combustió tradicional. Un bon exemple d'això és el que passa a Espanya, un país en el qual la implantació dels cotxes elèctrics està sent molt més lenta, amb ni més ni menys que en menys d'un 5 % de les vendes en el que portem d'any.
Tanmateix, es pot tenir en compte que hi ha un mercat a nivell mundial que s'ha convertit en el paradís dels cotxes elèctrics. Ens referim a la Xina, el mercat en el qual més cotxes elèctrics es venen, sinó a Noruega, un mercat que sempre ha estat molt favorable als cotxes elèctrics i en el qual s'estan donant unes xifres que són impensables en la resta de mercats del vell continent.
Noruega confirma la seva aposta encertada pels EV
El millor exemple de les espectaculars xifres dels elèctrics a Noruega són les vendes d'aquest tipus de cotxes el mes de juliol passat. I és que ni més ni menys que el 94 % dels cotxes que es van matricular el setè mes d'aquest 2024 a Noruega van ser cotxes endollables, dels quals un 92 % van ser 100 × 100 d'elèctrics i un 2 % híbrids endollables.
Aquest brutal èxit que estan tenint els cotxes elèctrics a Noruega està provocant que estiguem cada dia més a prop que es produeixi una situació impensable en altres mercats. I és que tenint en compte que tal com han apuntat en alguns mitjans noruecs a finals d'agost circulaven per les carreteres noruegues 751.450 cotxes elèctrics i 755.224 cotxes de gasolina, no seria estrany que en tot just una setmanes els cotxes elèctrics superaran el número dels cotxes de gasolina circulant per les carreteres de Noruega.
Això sí, per molt que els elèctrics estan apunto de superar als de gasolina, és cert que a Noruega la immensa majoria dels cotxes que circulen en el dia d'avui continuen sent dièsel, però no seria estrany que en uns mesos els EV no fossin ja majoria.