Com bé saben tots aquells que tenen Audi com una de les seves marques de referència, el fabricant alemany fa ja molt temps que va començar a apostar de forma clara i evident pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics. Una aposta que, si bé és cert que no està donant segurament els resultats esperats a nivell de vendes, continuarà sent més que evident en el cas del fabricant alemany, encara que es pot tenir en compte que, com tants altres fabricants, ara a Audi s'estan replantejant algunes estratègies entorn dels elèctrics.

 

Però al marge dels possibles canvis de plans per part del fabricant dels quatre cèrcols, el que és evident és que l'entrada en joc d'un d'aquests nous elèctrics, l'Audi Q6 e-Tron, no fa cap altra cosa que deixar molt clar que els que busquin un model elèctric tenen en l'una de les seves millors opcions, entre altres coses perquè és un model que porta carregat de tecnologia, molt ben dotat en tots els sentits encara que té un problema que segurament és insalvable per a la majoria.

L'Audi Q6 e-Tron és molt top, potser massa

I aquest problema no és cap altre que el preu. Al marge dels possibles descomptes que puguem rebre per part del fabricant, la versió més senzilla d'aquest model se situa per sobre dels 71.000 €, un preu que l'allunya de la immensa majoria de les butxaques, fins i tot d'aquells que estan disposats a gastar-se una mica més per fer-se amb un cotxe 100 × 100 elèctric.

 

És cert que és un model que porta molt millor dotat en tots els sentits que el Tesla Model Y, però el fet que costi uns 30.000 € més que el model americà provocarà que, per molt que es quedi més o menys al mateix nivell que alguns dels seus rivals directes de BMW i Mercedes, les seves xifres de vendes no siguin les mateixes que les del model de Tesla.

La part positiva és que, sent com és un dels models més moderns de la marca, arriba de sèrie amb una autonomia que supera els 630 km, la qual cosa li permet fer llargues tirades a l'autovia i autopista d'uns 450 o 500 km, unes xifres impensables fa tot just uns anys, mentre que si ens movem de forma habitual per entorns urbans l'autonomia pot superar tranquil·lament els 700 km.