No és que sigui precisament tinc un secret que, si bé és cert que són moltíssimes les accions que tenim dins de cada un dels segments en la indústria automòbil, són diversos els models que poden presumir de ser molt representatius d'un tipus de conductor a les carreteres espanyoles.

Un bon exemple d'això és el Volkswagen Polo, amb utilitari que, per molt que comparteixis segment amb models com el Seat Ibiza, el Peugeot 208, el Ford Fiesta o l'Opel Corsa, entre altres, pot presumir d'estar un esglaó per sobre, com passa amb la resta de Volkswagen, respecte a la competència directa quant a qualitat i, també, quant a preu.

En aquest sentit, és conegut que el Polo ha estat un dels models més buscats per a aquells conductors i conductores que no tenien un pressupost precisament ajustat, i el que volien era fer-se amb un model amb un cert estatus dins del mercat.

Tanmateix, amb l'arribada de la mobilitat 100 × 100 elèctrica, a poc a poc la pols ha anat perdent força. És més, no són pocs els que asseguren que aquest utilitari, històric dins dels catàlegs de Volkswagen, no té un futur precisament per davant. És més, no és un pocs els que asseguren que el Polo ha deixat de ser el cotxe preferit per conductors i conductores que busquen un model semi prèmium per a la ciutat.

L'Abarth elèctric, el nou urbà de moda

I és exactament un dels elèctrics que s'acaba de presentar el que apunta a convertir-se en la nova moda entre aquells que volen un model elèctric per al dia a dia a les grans ciutats, una opció que cada vegada va guanyant més pes, especialment per a aquells que poden portar la capacitat de tenir més d'un cotxe, sent el dia a dia una opció petita però molt atractiva en tots els sentits.

 

Nosaltres que el nou Abarth 500e, el primer model 100 × 100 elèctric de la marca esportiva de Fiat que, tal com podem veure en les imatges, pot presumir de tenir molta relació amb el Fiat 500 i però, com és habitual en el cas d'Abarth, comptar amb una imatge més esportiva i, per tant, també més exclusiva.

Amb un preu de partida de 36.000 € sense descomptes, és evident que no és un model pensat per al gran públic, sinó per a aquells que busquen un model amb aires de prèmium i entre aquells que tenen un pressupost folgat. Amb 155 cavalls de potència i una autonomia que supera els 250 km, estem davant d'un dels urbans de moda, especialment entre els més VIP.