Renault ha decidit conquerir el cor de les urbanites més exigents amb un nou model que no deixarà indiferent a ningú. En la seva estratègia de reviure models icònics, la marca francesa ha rescatat un dels cotxes més emblemàtics de la seva història: el Renault 4, també conegut com 4L. Aquesta nova versió no només ret homenatge al clàssic dels anys 60, sinó que el reinventa per adaptar-se als temps moderns, amb un estil renovat i un preu que el fa accessible per a una bona part del públic. El millor de tot: el nou cotxe elèctric costarà menys de 30.000 euros, convertint-se en una opció molt atractiva dins del mercat de vehicles elèctrics.

El CEO de Renault, Luca de Meo, va ser l'encarregat de presentar el nou model en un dels salons més importants de l'automòbil a Europa, revelant detalls claus d'aquest cotxe que promet ser un èxit rotund. Segons l'executiu, el nou Renault 4 s'integrarà dins de la nova línia de cotxes elèctrics de la companyia, juntament amb el també esperat Renault 5. Ambdós vehicles comparteixen la mateixa plataforma, motor i bateria, la qual cosa els col·loca en una categoria d'alt rendiment per a l'usuari urbà modern.

Renault 42
Renault 4

Aquest Renault que costarà uns 30.000 euros ofereix 120 CV de potència i al voltant de 400 km d'autonomia per començar

El disseny retro ha estat un gran encert per a la marca, com l'ha demostrat l'èxit del FIAT 500 i el Renault 5, i tot apunta que aquest Renault 4 del segle XXI seguirà la mateixa línia d'èxit. Aquest estil és un factor decisiu per als compradors que busquen un cotxe elèctric amb un toc de nostàlgia però amb les últimes innovacions tecnològiques. A més, el nou Renault 4 serà una mica més gran que el 5, el que permetrà oferir un espai interior més ampli i una configuració més tipus SUV, una cosa que ha guanyat popularitat en els últims anys.

Renault 4
Renault 4

Els entusiastes del Renault 4 original ja han pogut veure el disseny del nou model i, en general, han quedat encantats. Alguns dels quals van conèixer de primera mà el cotxe clàssic dels anys 60 han assenyalat que el disseny està "molt aconseguit", potser fins i tot més que el del Renault 5. I no només és qüestió d'estètica: també s'han revelat algunes especificacions interessants. La versió més bàsica estarà equipada amb un motor elèctric de 90 kW (uns 120 CV) i una bateria de 40 kWh, la qual cosa permetrà assolir una autonomia d'entre 300 i 400 quilòmetres amb una sola càrrega.

Renault 41
Renault 4

Quant al preu, De Meo ha estat clar a París: la versió més accessible del nou Renault 4 costarà menys de 30.000 euros, una xifra que col·loca a aquest model en un rang competitiu per als qui busquen un cotxe elèctric assequible. Segons algunes fonts, fins i tot podria arribar a costar al voltant de 28.000 euros, depenent de la configuració final. Aquest preu el converteix en una alternativa directa al Renault Captur, oferint no només una opció més econòmica dins del segment dels SUV, sinó també una aposta decidida per la mobilitat elèctrica a les ciutats.