D'acord: els cotxes elèctrics són el futur, però hi ha coses a les que costa acostumar-se: la baixa sonoritat del motor d'un Tesla o l'empenta constant i lineal que percebem en trepitjar l'accelerador d'un Volkswagen ID sorprenen encara molt, tant o més que sons que no percebem en un cotxe convencional perquè el soroll del motor els tapa: en un elèctric, se sent fins al|fins i tot soroll que fa el pneumàtic sobre la carretera i el que genera l'aire en xocar amb la carrosseria. Per a alguns conductors, aquestes noves sensacions resulten molestes i, per això, les marques presenten alternatives.

Tesla Model S Plaid
Tesla Model S Plaid

Sistemes de cancel·lació de soroll

Una d'elles són els sistemes de cancel·lació de soroll, que ens aïllen de l'exterior i semblen cridats|trucats a convertir-se en un element més de l'equipament de sèrie que inclouen els cotxes elèctrics. Es plantegen, fins i tot, sistemes intraurales que, mitjançant un senyal sonor agradable i continu, cancel·len el soroll exterior. Una de les empreses que treballa en aquest camp és la israeliana Silentium, que acaba de firmar un acord amb la firma japonesa Asahi Kasie Microdevices per desenvolupar sistemes de captació que permetin dissenyar dispositius de cancel·lació de soroll més perfectes, més barats i que no comprometin la seguretat.

El futur?

Estem, per descomptat, davant d'una tecnologia que resultava innecessària als cotxes de combustió interna, però el canvi de paradigma les revaloritza. Fins ara, només els vehicles de gran luxe com els Rolls Royce incloïen sistemes de cancel·lació de soroll però, ara, sembla que ens trobarem una cosa tan comuna com un alçavidres elèctric.