Els cotxes elèctrics, lamentablement, tenen encara limitacions que fan que molta gent no s'apunti a la revolució del liti. L'autonomia limitada, l'escassetat d'infraestructures de recàrrega i, també, l'excessiva mida de les bateries, que redueix la capacitat de càrrega i l'habitabilitat, són alguns dels problemes que, fins ara, continuen sense solucionar. Bé, no tots: les bateries, segurament, reduiran la seva mida ben aviat gràcies a una solució innovadora que, a més, no té res a veure amb Tesla.

Xassís-bateria?
La resposta arriba de la mà de la companyia Leap Motor, un fabricant xinès que, des de 2015, competeix al mercat amb utilitaris urbans, SUV i fins a crossover. Amb tot, els seus cotxes no són el que ens ocupa: el que importa avui i aquí és la solució que ha ideat per aconseguir que les bateries dels cotxes elèctrics no robin espai ni a les maletes ni a les persones. La seva idea, que ja va temptejar Tesla al seu dia però sense aplicar-la, és muntar les bateries al xassís dels cotxes.
Què s'aconsegueix?
El pes dels vehicles amb les bateries integrades al xassís es redueix un 20% i l'autonomia creix ja que, en existir un espai més gran, en concret un 14,5% més, per als acumuladors, els cotxes poden circular sense recàrregues un 10% més de temps. El xassís, a més, es torna un 25% més resistent a la torsió i els sorolls i vibracions es redueixen. Només hi ha una pega: les bateries, en ser al xassís, es degraden més, però Leap Motor ja està treballant per solucionar-lo. Ben aviat volen presentar el primer cotxe amb les bateries allotjades al xassís. Es dirà C01 i veurà la llum aquest mateix any. La seva autonomia assolirà els 700 quilòmetres. En Tesla hi ha preocupació.