I no van ser precisament pocs els que, quan van veure la presentació oficial de la nova generació del Porsche Macan, van deixar molt clar que aquest SUV s'havia convertit en una de les millors decisions per part de la marca esportiva alemanya, entre altres coses perquè aquest model ha passat a convertir-se en la principal opció entre els elèctrics dins del catàleg de Porsche.

Per molt que continuïn sent molts els conductors que de moment no vulguin saber res d'aquest tipus de motor, el cert és que els elèctrics de gamma alta continuen augmentant la seva quota de mercat, per la qual cosa sembla evident que l'aposta de Porsche per aquest canvi és una aposta més que encertada.

 

És més, el fet que sigui un model que compta ja amb moltes comandes fent evident que de moment està obtenint una resposta positiva al mercat, és el que ha provocat que Polestar, la marca associada a Volvo que fabrica tan sols cotxes 100 × 100 d'elèctrics, hagi decidit moure fitxa perquè els problemes amb el seu Polestar 3, un rival del Macan, no vagin a més.

Polestar juga bé les seves cartes contra Porsche

I és que es pot recordar que aquest model ja hauria d'estar al mercat, però importants problemes a nivell de programari és el que han provocat que la seva arribada s'hagi retardat, una cosa que ha ajudat que l'aterratge del nou Macan elèctric hagi estat molt més relaxat i reeixit per a la marca alemanya.

 

Sent conscients d'això, des del fabricant suec han decidit prendre una decisió que sembla lògica i alhora encertada, i aquesta no és altra que la de traslladar la producció i la fabricació d'aquest model a les fàbriques que té la marca als Estats Units, de tal manera que tots aquells clients europeus que hagin encarregat una unitat d'aquest Polestar 3 veuran com el seu cotxe no es fabrica a les fàbriques xineses sinó de les fàbriques americanes, una cosa que alhora ajuda a evitar els aranzels a Europa.

Falta saber ara fins a quin punt aquesta decisió, que no deixa de ser una decisió a priori més que encertada, ajudar o no que aquest model suec pugui retallar les distàncies que ja té amb un model de Porsche que sembla que ha arribat per convertir-se en tota una referència.