Un dels encerts de Volkswagen des de fa ja molts anys és que la marca alemanya sempre s'ha posicionat a mig camí entre una marca generalista i una marca prèmium.

En aquest sentit, el fabricant alemany pot presumir de tenir alguns dels models més venuts al nostre mercat, encara que es pot tenir en compte que la immensa majoria dels Volkswagen que més vendes aconsegueixen al mercat espanyol no és que siguin precisament els més cars, sinó més aviat els més barats, aquells models que es van situar una mica per sobre de la mitjana i que acaben oferint una qualitat més gran.

 

Així, no és un pocs els espanyols que estan disposats a fer un petit esforç econòmic per fer-se amb models com el Golf, el T-Roc o el Tiguan, encara que es pot tenir en compte que algunes de les versions d'aquests models acaben tenint un preu per a molts massa alt.

El preu del Volkswagen Tiguan més aventurer és massa alt

I això és el que passa precisament amb la versió més aventurera del nou Volkswagen Tiguan. Com bé saben els que s'han interessat en la versió que compta amb el sistema de tracció 4Motion, un sistema de tracció que passa per una tracció davantera que es converteix en tracció total quan el cotxe detecta que s'està perdent tracció, no és una versió precisament barata.

I és que el preu de partida supera els 57.000 €, un preu per a molts massa elevat que ni tan sols es justifica pel fet que aquesta versió tan sols està disponible actualment per associar-se amb l'acabat més top, el R-Line.

 

En aquest cas aquesta versió compta amb un motor dièsel de gairebé 200 cavalls de potència que arriba associat a una transmissió automàtica, una mecànica interessant a nivell de consum s'aconsegueix tenir una mitjana d'uns 6 l als 100 i que, juntament amb aquesta tracció, es converteix en una opció interessant per a aquelles famílies que vulguin tenir un cotxe que, sense ser un tot terreny pur, tingui certes actituds lluny de l'asfalt.

No seria estrany que, una vegada Volkswagen permeti associar aquesta mecànica i aquesta tracció a acabats inferiors, les vendes d'aquesta versió fossin més grans. De moment, no sembla que amb aquesta configuració, l'única disponible, el Tiguan més aventurer vagi a ser un èxit.