Una de les grans novetats de Renault per al mercat europeu és el nou Renault 5 elèctric, un model del que es porta parlant ja molts anys i que està apunto de començar la seva etapa comercial a les carreteres del vell continent.

És més que evident, i tan sols fa falta veure les reaccions de molts en la xarxes socials, que la marca francesa ha encertat de ple referent a l'apartat d'estètic amb aquest model, un petit elèctric pensat per moure's de forma habitual per entorns urbans interurbans que compta amb un disseny neoretro molt interessant.

 

Això sí, a la marca tenien molt clar que, més allà de què el seu nou elèctric se n'anava a diferència de la resta en termes de disseny, el preu havia de ser també un element clau per determinar el seu èxit. No se saben encara els preus oficials que tindran les diferents versions del nou elèctric de Renault, però des de l'entorn de la marca ja comencen a deixar molt clar que la xifra de 25.000 € és a sobre de la taula.

El Renault 5 s'estrenarà per uns 25.000 euros, però arribarà el 2025 un més barat

En un primer moment la marca posarà a la venda dues de les tres versions en les quals estarà disponible aquest model, la versió intermèdia quant a potència, en aquest cas de 120 cavalls, i la versió més potent, de 150 cavalls de potència. La versió intermèdia estarà disponible amb dos dels tres nivells d'acabat, els dos més senzills, pel que, malgrat que encara no sigui oficial, ja siguin molts els que apuntar que la versió de 120 cavalls amb l'acabat més senzill podria acabar tenint un preu de 25.000 €.

 

Això sí, es pot tenir en compte que és un preu en el qual ja estan inclosos els ajuts de l'Estat, pel que era lògic seria que sí, sense aquestes, el seu preu superés els 30.000 €. Aquesta versió porta associada una bateria de 40 kW hora, una bateria que no hauria de permetre tenir una autonomia d'uns 300 km, evidenciant el caràcter urbà d'aquest model.

Però el millor de tot és que serà d'aquí a uns mesos, ja el 2025, quan la marca amplia la gamma d'aquest nou Renault 5 amb la versió més senzilla de totes, en aquest cas amb una versió de 90 cavalls unida a la mateixa bateria de 40 kW hora que podria tenir un preu d'uns 20.000 € comptant amb els ajuts de l'Estat, el preu realment atractiu.