En un moment en què els SUV s'han convertit en la principal arma de la immensa majoria de marques importants a Europa, continuen sent alguns els fabricants que estan apostant per carrosseries més clàssiques com és el cas de les berlines.

En aquest sentit, si bé és cert que les marques prèmium mai no han deixat de comptar amb elles, moltes generalistes han decidit deixar d'apostar per les berlines, entre altres coses perquè és un tipus de cotxe que ha perdut molta quota de mercat en les últimes dècades. Tanmateix, a Skoda, tot un referent amb aquest tipus de models, continuen evidentment apostant per elles, ja sigui de la mà de l'Octavia com del seu germà gran, el Superb.

 

Un Skoda Superb que acaba d'arribar al mercat amb la seva quarta generació fent evident la increïble evolució que ha tingut aquest fabricant en els últims temps, passant de ser una marca amb poca quota de mercat i amb models senzills a ser un fabricant cada vegada més important a Europa i amb models que en alguns casos no s'allunyen precisament gaire de models prèmium.

El Skoda Superb continua sent una referència, encara que té alguns 'peròs'

En el cas d'aquesta quarta generació, el Superb continua apostant per la recepta que tants èxits li ha donat a la llarg dels anys, i aquesta no és altra que la de convertir-se en una berlina perfecta per a aquelles famílies que necessiten molta habitabilitat, molt espai de càrrega amb un maleter de gairebé 650 l, sent un cotxe perfecte i molt còmode per viatjar llargues distàncies i que compta amb una àmplia gamma mecànica, tant amb opcions de gasolina com amb opcions dièsel.

Molt ben equipat de sèrie, amb un nivell de qualitat de materials que l'allunya de les marques generalistes i les properes marques prèmium, amb molta tecnologia gràcies a formar part del grup Volkswagen i amb les característiques habituals d'aquest model, sí que és cert que hi ha alguns inconvenients a l'hora d'anar cap a un d'ells.

 

El primer d'ells és el preu, sobretot en algunes versions que compten amb un bon nivell d'equipament, entre altres coses perquè aquest model pot acabar tenint un preu d'uns 45.000 €, un preu impensable per a un Skoda fa tot just uns anys.

El segon d'ells és que, si bé és cert que aquest model compta amb versions amb tracció a les quatre rodes, s'ha de tenir en compte que aquest sistema no el converteix precisament en un model apte per circular a segons quins terrenys, sinó més aviat per tenir un control molt més eficient al cotxe en tot moment, per la qual cosa en aquest sentit sí que és cert que està un esglaó per darrere d'alguns SUV.