Per molt que el Volvo no pugui presumir en cap cas de tenir la mateixa quota de mercat que altres marques prèmium a Espanya com és el cas de Mercedes, BMW i Audi, no és cert que el fabricant suec sí que pot presumir de tenir alguns dels models més ben valorats entre qui compten amb pressupostos molt alts.

En aquest sentit, com sol ser habitual en aquest tipus de fabricant, són precisament els seus models de gamma més alta en els quals acaben reflectint el veritable esperit prèmium d'aquestes marques, encara que es pot tenir en compte que els models més ben dotats en tots els sentits acaben tenint uns preus que realment s'allunyen, i molt, de la mitjana que estan disposats a pagar els espanyols.

Un bon exemple d'això és una de les principals novetats de Volvo, l'actualització de meitat de cicle del seu XC90, un enorme SUV que passa per ser una de les opcions més interessants dins del seu catàleg encara que, això sí, no és que sigui una opció precisament barata.

 

Però el principal problema que té aquest model és que, més enllà que tingui un rang de preus que va des de poc més de 80.000 € a més de 100.000 €, el preu no és que sigui el seu inconvenient més gran, o almenys no para aquells que tenen al cap aconseguir la versió híbrida endollable

L'autonomia de la versió PHEV és un 'però' important del nou XC90 PHEV

I és que, si bé és cert que són molts els que apunten que Volvo ha encertat donant continuïtat a aquesta versió PHEV amb aquesta actualització de meitat de cicle, el problema en aquest cas és que la bateria té la mateixa mida que el de la versió anterior, per la qual cosa l'autonomia 100 × 100 elèctrica d'aquest model es queda entorn d'uns 70 quilòmetres.

 

És més que cert que és una autonomia suficient per recórrer la immensa majoria dels trajectes diaris, però es pot tenir en compte que la versió més senzilla d'aquest XC90 amb el motor híbrid endollable supera els 90.000 € i que, sobretot, són ja avui dia molts els models del seu segment i d'aquest rang de preus que acaben oferint autonomies bastant superiors amb aquest tipus de motor.

Evidentment no estem davant d'un inconvenient que vagi a provocar que molts ho descartin directament, però segurament no seran pocs els que, disposats a gastar-se una quantitat de diners tan elevada, prefereixin anar a buscar un model que ofereixi millor rendiment en aquest sentit.