Es fabrica a Landaben, Navarra, lloc on Volkswagen té una fàbrica que ocupa el mateix lloc que, allà pels anys 60, Morris i MG fabricaven els Mini espanyols al costat d'|juntament ambaltres vehicles com el MG 1100. El seu precedent immediat, el del cotxe que avui ens ocupa, és un model anomenat Nivus dissenyat originàriament a Sud-amèrica i, ara a Europa, se suposa que serà una de les sensacions del segment dels B-SUV. Parlem, clar del Volkswagen Taigo que, encara que no arriba encara a les vendes dels seus germans T-Roc i T-Cross, supera ja el Lexus UX.
Com és?
El Volkswagen Taigo és un B-SUV de 4,27 metres de llarg i 440 litres de maleter que s'ofereix només amb motors de gasolina de 95 CV, 110 CV i 150 CV. La versió d'accés surt, segons el portal quecochemecompro.com, per 25.420 euros i consumeix 5 litres cada 100 km. De moment, no s'ha enlairat en vendes, però al maig va aconseguir col·locar un total de 575 unitats a través dels diferents concessionaris i distribuïdors autoritzats de Volkswagen. De moment, aquesta al 49è lloc del Top 100 de vehicles més venuts de maig des de començament d'any, han venut 2.027 cotxes.
Més del doble del que ha venut el Lexus UX
El Lexus UX, un cotxe amb què el Volkswagen Taigo competeix, va col·locar durant el mes de maig únicament 216 unitats, ni tan sols la meitat de les que ha venut el vehicle que la marca de Wolfsburg fabrica a Navarra. El preu del Lexus, que s'apropa als 35.000 euros i les reduïdes dimensions del seu maleter, que es queda en 320 litres, fa que molts s'ho pensin dues vegades abans d'elegir-ho com el crossover cque haurà d'acompanyar-los en els proximos anys. El Volkswagen Taigo el guanya per la mà en gairebé tot menys en una cosa: no munta motors híbrids.