Amb una mica més de 16.000 matriculacions en el passat 2023, Mazda no és que pugui presumir precisament de ser un dels fabricants amb més compte de mercats carreteres espanyoles. És més, la marca japonesa va acabar el passat curs sent la 20a marca més venut a Espanya, una posició que evidencia el seu poc pes al nostre país.

Tanmateix, que les seves xifres de vendes no siguin equiparables a les de marques com Toyota, Kia o Seat, això no significa que no tinguin alguns dels models més interessants quant a relació qualitat preu. De fet, Mazda és un d'aquests fabricants que pot presumir de tenir un tipus de client molt fidel que, una vegada compra u dels seus models, sol apostar per no moure's del catàleg de la marca en les seves futures compres.

 

I és que l'aposta del fabricant japonès per unir de forma més que intel·ligent i reeixida conceptes com a tecnologia, disseny i qualitat és el que provoca que els seus models, per molt que se situa en un petit esglaó per sobre de la resta quant a preu, siguin opcions realment interessants.

El Mazda CX-5, un SUV molt interessant

Un bon exemple d'això és el CX-5, un SUV que es queda a mig camí entre el CX-30 i el CX-60 i que es posiciona com un rival directe de models com el Lexus UX o el Volvo XC40 però, en el seu cas, amb un preu més baix.

 

Comptant amb diferents promocions i descomptes, el preu de partida de la versió més senzilla del model japonès ronden els 32.000 €, un preu més que interessant per a un model que arriba de sèrie amb un motor de gasolina de 165 cavalls de potència associat a un sistema de micro hibridació lleugera i a una transmissió manual.

Gràcies a comptar amb aquest tipus de sistema de micro hibridació, aquest model pot presumir de lluir l'etiqueta ECO de la DGT. A més, com sol ser habitual és la marca japonesa, ja des de la versió d'accés aquest Mazda arriba molt ben dotat de sèrie el que es refereix a equipament, tecnologia, ajuts a la conducció i també quant al nivell de qualitat dels seus materials i acabats, molt per sobre de la mitjana dels models generalistes i molt més proper a models prèmium amb, això sí, un preu de partida bastant més baix.