Un dels grans objectius que tenen marques europees com Renault, Peugeot, Opel, Volkswagen i companyia no és altre que el de robar-li protagonisme a Toyota al nostre país. I és que l'aposta des de fa ja molts anys per part de la marca japonesa de llançar models amb motors híbrids auto recarregables l'ha convertit a la marca de referència no tan sols al nostre país sinó també a nivell mundial.

 

No és casualitat llavors que cada vegada siguin més els fabricants que estan apostant per llançar al mercat models que compten amb mecàniques híbrides auto recarregables, un tipus de motor cada vegada més popular al nostre país entre altres coses perquè arriba sempre associat a una transmissió automàtica, un canvi també cada vegada més demandat, i que permet aconseguir consums molt baixos i comptar amb l'etiqueta ECO de la DGT.

El Renault Symbioz vol robar-li vendes als Toyota

En el cas de Renault, una de les grans apostes en aquest sentit és un dels seus últims llançaments, el Symbioz, un model que arriba per rivalitzar amb opció estan assentades a les nostres carreteres com és el cas del Toyota C-HR i, en menor mesura, el Toyota Corolla Cross.

I és que més enllà que aquest model se situa a mig camí entre el Captur i l'Austral quant a mida i quant a preu, un dels seus grans arguments de venda és que compta amb una mecànica híbrida auto recarregable de 145 cavalls de potència, una mecànica molt similar a la qual té el Toyota C-HR d'accés.

 

Això sí, tenint en compte que aquest Renault compta amb gairebé 550 l de capacitat de càrrega al seu maleter, es converteix en una opció més familiar i polivalent, per això molts ho veuen com una opció més interessant respecte al Toyota, encara que en el cas de la marca francesa un preu de partida se situa per sobre dels 32.000 €, és a dir, sigui una mica més car que el model japonès.

Es pot destacar a més que el model de Renault arriba molt ben dotat de sèrie en el que es refereixi equipament des de la seva versió més senzilla, per la qual cosa segurament no serà necessari anar a versions superiors per comptar amb l'últim en tecnologia de la marca. Veurem si aquesta aposta que molts consideren encertada per part del regal acaba tenint o no èxit a Espanya, encara que el cert és que té molts números per acabar triomfant.