És de sobres conegut que la immensa majoria dels conductors que acudeixen a un concessionari per comprar-se un cotxe nou no pensen en la fiabilitat com un dels seus primers arguments de compra. Avui dia continuen sent altres arguments com el disseny, el preu o el motor els que prioritzen per sobre d'arguments com la fiabilitat o fins i tot el consum.
Això sí, tenint en compte que els cotxes són cada vegada més cars, no són pocs els conductors que tenen en compte diferents estudis de fiabilitat a l'hora d'anar-se'n a comprar un cotxe nou. És evident que si anem a un concessionari d'una marca que sol estar el de les marques més ben valorades quant a fiabilitat és molt més probable que tinguem disgustos en forma d'errors al cotxe que si anem al concessionari d'una marca més mal valorada en aquest sentit.
Tanmateix, per molt que molts tinguin molt en compte aquest tipus d'estudis que se centra en la fiabilitat, es pot tenir en compte el grau de vendes de cada marca, pel que no és el mateix parlar de la fiabilitat d'una marca com Seat, Dacia o Volkswagen que venen molts cotxes a Espanya i a Europa per parlar del grau de fiabilitat d'una marca com Lexus o Subaru, que amb prou feines surten del nostre país.
Per molt que el tant per cent de cotxes avariats de marques com Seat, Dacia o Volkswagen sigui més gran que el de Lexus o Subaru, es pot també tenir en compte que són moltíssims més els cotxes de les marques europees respecte a les quals s'han venut al nostre país i que no tenen cap tipus de problema.
Seat triomfa entre les marques europees quant a fiabilitat
Precisament ha estat l'Organització de Consumidors i Usuaris, la OCU, la que ha portat acabo un estudi sobre la fiabilitat de les marques de cotxes al mercat europeu. Un estudi en el qual, com sol ser habitual, les marques japoneses són les que millors resultats han obtingut, amb Lexus amb 95 punts, Subaru amb 93 i Toyota amb 91 al capdavant.
En el cas de les marques europees, la més ben valorada ha estat Seat, amb 85 punts, la mateixa xifra que han obtingut Dacia, una altra marca europea, i Mazda, en aquest cas una marca japonesa. Evidentment és una excel·lent notícia per a la marca espanyola ser la marca europea més ben valorada i quant habitabilitat, encara que fa gust molt bé que Toyota, una marca molt reeixida en vendes i a més molt fiable, segueix estant molts passos per davant.