El mercat europeu es prepara per a un enfrontament sense precedents: l'arribada del nou BYD Atto 2 amenaça d'eclipsar models com el Renault 4, que va ser una veritable icona dels anys 70 i ara torna renovat. Aquest utilitari elèctric de fabricació xinesa representa l'aposta més ambiciosa de BYD, un dels gegants asiàtics que està conquerint terreny a Europa. L'estratègia és clara: atacar el segment B, on els utilitaris dominen i els fabricants lluiten per captar un públic cada vegada més exigent.
El BYD Atto 2, que serà el vuitè model de la gamma europea de BYD, combina disseny, tecnologia i un preu competitiu. La marca ha deixat entreveure detalls clau del vehicle, com els seus estilitzats fars davanters, que s'integren en un panell tancat en lloc de la graella tradicional. Aquest disseny modern i aerodinàmic, complementat amb grans llantes de 17 polzades, reforça la seva imatge com un cotxe juvenil i avantguardista, llest per enfrontar-se a les marques europees més consolidades.
Un nou elèctric arriba a Europa per plantar cara al Renault 4 i el segment dels B-SUV
A l'interior, l'Atto 2 aposta pel minimalisme i la digitalització, seguint les tendències del mercat actual. La seva gran pantalla multimèdia domina un habitacle dissenyat per oferir una experiència de conducció intuïtiva i tecnològica. BYD no només cerca competir en preu, sinó també en qualitat i comoditat, presentant-se com una alternativa atractiva als models elèctrics més tradicionals, com el Renault 4, que aviat tornarà com un model elèctric renovat.
Un dels grans arguments de venda de l'Atto 2 és la seva eficiència energètica. En les proves Green NCAP, el model va obtenir una puntuació del 96 %, destacant-se en àrees com la climatització eficient, que permet escalfar l'habitacle més ràpid que altres competidors. Aquestes característiques el posicionen com una opció econòmica tant en el preu de compra com en el cost d'ús diari, un factor clau per als consumidors europeus.
La seva posada de llarg s'espera per a 2025
Quant a les seves especificacions tècniques, l'Atto 2 comptarà amb un motor elèctric de fins a 130 kW, equivalent a 170 CV, alimentat per una bateria de liti-ferrofosfato (LFP) amb capacitat de 42 kWh. Amb aquesta bateria, ofereix una autonomia de 312 quilòmetres, encara que BYD també oferirà una versió de més capacitat que superarà els 400 quilòmetres. Aquestes xifres, juntament amb un preu competitiu, el converteixen en un rival formidable per a qualsevol vehicle elèctric del segment.
El llançament oficial del BYD Atto 2 està previst per al primer trimestre de 2025, amb la seva producció programada a Hongria a partir de 2026. Aquest model no és només un cotxe, sinó una declaració d'intencions de BYD, que busca dominar el mercat europeu amb una combinació de disseny atractiu, tecnologia avançada i preus ajustats.