Malgrat la salvatge pujada dels preus dels cotxes, és possible trobar a Espanya alguns cotxes barats. Una altra cosa és que aquests ofereixin un bloc mecànic solvent i eficient o un equipament complet. Això ja és una missió més complicada i gairebé impossible.
Per això, ja que pagarem, millor fer-ho per un cotxe que no deixi res què desitjar. I un dels més equilibrats en la relació qualitat-preu aquest mes d'octubre és el Ford Focus. El compacte de la firma nord-americana, encara que no ha pogut escapar a la inflació, és un dels més recomanables del segment en l'actualitat.
El Ford Focus és un dels compactes més ben equipats en la seva versió d'accés
Sobretot gràcies al seu equipament. La versió d'accés ja inclou l'acabat ST-Line, que compta amb tot el que llistem a continuació:
- Sistema d'àudio Sync 4 amb pantalla gran, navegació, DAB, Apple Car Play i Android Auto i connectivitat total
- Para-xocs davanter i posterior esportiu superior de color, inferior de color propi
- Mirall retrovisor amb atenuació automàtica
- Insercions exclusives ST Line a la graella davantera inferior/superior
- Suspensió esportiva (10mm més baixa)
- Panell de balancins ST
- Motllura negra del marc de la porta
- Tub d'escapament esportiu (sortida única però amb aparença de tub d'escapament doble)
- Espòiler posterior del color de la carrosseria
- Pom de la palanca de canvis en cuir / cromat (amb transmissió manual)
- Menys Recolzabraços central posterior
- Sostre fosc
- Lleves al volant (en combinació amb la transmissió automàtica)
- Seient del passatger manual de 4 posicions (ajustament d'altura i lumbar) no Disponible amb les motoritzacions Ford EcoBoost Hybrid
- Eixugaparabrises sensible a la pluja
- Retrovisors exteriors plegables i amb calefacció del color de la carrosseria
- Climatitzador (controlat per pantalla tàctil)
- Llantes d'aliatge de 17" ET 50MM
- Seients davanters en forma de V amb coixí alt
- FORDPass Connect per a SYNC4
- Control de creuer
- Assistent d'emergència (a través del mòbil)
- Consola central alta amb recolzabraços
- Sensors d'aparcament davanters i posteriors
- Volant ST- 3 radis de cuir Sensico® esportiu amb costures vermelles
- Menys llum ambiental
- Fars LED fixos amb llums diürns LED
- Llums de lectura LED davanters i posteriors
- Para-sol del conductor i del passatger amb mirall i corretja
- Finestres davanteres i posteriors elèctriques
- Fre d'estacionament elèctric amb funció de retenció automàtica (EPB)
- 4 agafadors posteriors esmorteïts i plegables amb ganxos per a abrics en la part posterior
- Palanca de canvis giratòria + EPB amb transmissió automàtica 8F
- Panys de portes - Elèctriques, amb comandament a distància
- My Key Gen 2
- Seient posterior plegable 60:40
- Seient del conductor manual de 4 posicions (ajustament d'altura i lumbar del seient del conductor)
- Estores davanteres
- Engegada sense clau
- Llums posteriors LED
- Navegació Ford Connected (Mapes actualitzats; Sempre amb cobertura; Trànsit de Vida; Instruccions pas a pas; Informació sobre perills locals; Serveis de vehicles robats per 1 any)
Mecànica i preus per al Ford Focus més barat
A tot això cal sumar a aquest Ford Focus un motor EcoBoost de gasolina que cubica 1.0 litres i desenvolupa 125 CV de potència i 170 Nm de parell màxim, que utilitza un sistema de tracció davantera i un canvi de marxes manual. Aconsegueix fer el 0 a 100 km/h en 10,2 segons, amb un consum mixt de 5,5 litres cada 100 km i unes emissions de 125 grams de CO2 per km.
Un excel·lent model que actualment està anunciat al web de Ford per 26.011 euros promocionats. En tot cas, aquest preu és per a un model en color vermell. Qualsevol altre to per a la carrosseria puja de preu.