Va ser fa ja un temps quan alguns dels principals responsables de les marques més importants a Europa van començar a deixar molt clar que l'entrada en joc de marques xineses al vell continent podia acabar suposant un problema per als seus interessos. En aquest sentit, tan sols fa falta veure les xifres de vendes que està aconseguint alguns fabricants com és el cas de MG o Omoda per adonar-se que les prediccions no estaven precisament desencaminades.

I és que cada vegada són més els conductors que, atrets per l'excel·lent relació qualitat preu dels diferents models d'aquest tipus de fabricants, hi opten abans que models de marques generalistes tradicionals, que estan observant atentament l'evolució de vendes d'aquests nous rivals directes que estan convertint-se en, per a molts, un veritable mal de cap.

 

Un model que exemplifica precisament aquest augment de pes i de quota de mercat de les marques xineses és l'Omoda 5, un SUV compacte que s'ha convertit en una de les autèntiques revelacions en aquest 2024 a Espanya i que té molts números de convertir-se en un dels models més venuts en la seva categoria a curt/mig termini.

Omoda amplia la gamma del seu SUV estrella

Un model que es va posar inicialment a la venda al nostre país amb dues variants, una amb un motor de gasolina de 185 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica sense cap tipus d'hibridació i una versió 100 × 100 elèctrica, sent evidentment la versió de combustió la que acumula la immensa majoria de les vendes.

 

El fet que tingui un preu de partida finançat i en oferta de menys de 24.000 € és el que l'ha convertit en una de les autèntiques sorpreses al nostre mercat, però es pot tenir en compte que la marca acaba d'anunciar que ampliarà la seva gamma mecànica amb un motor menys potent i que provocarà que, segurament, el seu preu de partida sigui fins i tot més baix.

No se sap encara el preu d'aquesta nova versió, però se sap que arribarà a finals d'any el nostre mercat de la mà d'una mecànica de gasolina també amb transmissió automàtica i sense cap tipus d'hibridació però en aquest cas de 145 cavalls, una potència més que suficient per a aquest tipus de models i que provocarà que, amb un preu més baix, es converteixi en una opció fins i tot més temptadora.