Per molt que segurament molts espanyols no hagin sentit parlar d'Omoda, el cert és que aquest fabricant xinès que forma part del gegant asiàtic Chery s'està convertint en una de les autèntiques revelacions no tan sols al nostre mercat sinó en bona part dels mercats del vell continent.
Com es produeix amb tants altres fabricants que estan arribant a les carreteres europees i a mercats molt seleccionats en els últims anys, els cotxes d'Omoda poden presumir de ser opcions realment interessants referent a relació qualitat preu, fins i tot situant-se en aquest sentit per sobre d'algunes de les marques generalistes més assentades.
I com no podia ser de cap altra forma i tenint en compte que els plans d'aquesta marca passen per convertir-se en un actor principal no tan sols a Europa sinó en altres mercats, en el fabricant xinès han optat per una estratègia òptima per millorar les seves xifres de vendes, que no és altra que la de seleccionar molt bé quins models venen cada mercat, sobretot tenint en compte que les modes i les necessitats d'uns conductors no sempre són els mateixos que els d'altres conductors d'un altre país.
Omoda té a Rússia un sedan que triomfaria a Espanya
Un bon exemple d'això és un model que de moment la marca xinesa no ven a Europa però sí que venen mercats com el de Rússia o el de Mèxic, l'Omoda S5. En aquest cas estem davant d'un model que pot presumir de tenir una carrosseria que continua sent de les més pràctiques i polivalents però que amb prou feines es ven a Europa: un sedan.
I és que, si bé és cert que alguns fabricants com Toyota amb el seu Corolla Sedan o Fiat amb el seu Tipo Sedan continuen apostant per ells, és un model clarament a la baixa a les carreteres del vell continent.
No és el cas del mercat rus, on aquest model té un preu de partida que si es vengués a Espanya seria d'uns 20.000 € i que el converteixen en una de les millors opcions, entre altres coses perquè compta amb més de 400 l de capacitat de càrrega al seu maleter, molta més habitabilitat que molts dels utilitaris a Europa i un motor de 100 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica, un conjunt interessant per a un model que molts desitjarien veure a les carreteres espanyoles.