L'Opel Grandland és un SUV mitjà que, amb els seus gairebé 4,5 metres de llarg i 130 CV de potència, aspirava a competir de tu a tu amb el Kia Sportage, el Hyundai Tucson, el Citroën C5 Aircross o el Ford Kuga i el Peugeot 3008, però durant els quatre primers mesos de l'any les coses no van sortir bé: durant aquest primer quadrimestre, Opel no va aconseguir col·locar ni tan sols 450 unitats del model a tot Espanya. Aquest mes de maig, tanmateix, la tendència ha canviat.
Més de 600 unitats en un mes
I tant ha estat així que el cinquè mes de l'any ha servit perquè Opel vengui a través de la seva xarxa de distribuïdors autoritzats fins a 605 unitats d'un cotxe a la versió més bàsica del qual es pot accedir aquest mes de juny per 27.476 euros, un preu ajustat ateses|donades les condicions actuals del mercat automóvilístico.
Aquests 605 cotxes venuts permeten a l'Opel Grandland escalar fins a la 44 posició del Top 100 de vehicles més populars al maig. La dada pot semblar una cosa poc ressenyable, però si tenim en compte que el Opel Grandland va ser incapaç d'entrar al Top 100 de més venuts a l'abril, la cosa canvia.
Sense versions amb tracció total
Les raons de tal escalada s'han de buscar, segurament, en la rebaixa de gairebé 4.000 euros que aplica la marca sobre el preu inicial del vehicle. La seva estètica és atractiva i l'equipament, correcte, però es troben a faltar més motoritzacions. Opel, de moment, ofereix l'Opel Grandland únicament en versions dièsel i de gasolina, totes de 130 CV i amb un consum mínim de 6 litres als 100.
Amb tot, l'Opel Grandland és un cotxe correcte, amb un gran maleter de 514 litres, molt espai interior i còmode per a famílies. Té, això sí, poca personalitat i uns acabats interiors que no passen de correcte. Se li nota massa que no deixa de ser el que és: un derivat del 3008 sense massa personalitat que ni tan sols té versions amb tracció total Per què es ven més ara? La resposta té a veure amb el seu preu.