El segment dels compactes és un dels segments que, si bé és cert que també està patint l'èxit dels SUV, està resistint molt millor que les berlines i que els monovolums, dos segments que han vist com les seves vendes han caigut en picat en els últims anys.

I dos molt bons representants d'aquest model són dos clàssics a les nostres carreteres, dos compactes que poden presumir de tenir ja molta història a la seva esquena i que, sens dubte, continuen sent clau a les seves respectives marques: el Opel Astra i el Seat León.

 

És més que cert, sobretot en el cas del León, que les xifres de vendes actuals no són les que eren fa tot just uns anys. Tanmateix, són dos models que, com argumentin els 'anti SUV', pot presumir de tenir una millor relació qualitat/preu que la dels SUV de la seva mateixa mida als catàlegs de Seat i Opel.

Amb l'arribada de la nova generació del model alemany i partint de la base que són dos models amb molta història i batalla entre ells en els últims anys, la pregunta que es fan molts no és cap altre que la de quin dels dos compactes és millor comprar ara mateix a Espanya.

La comparativa entre el Opel Astra i el Seat León, dos compactes amb molt pes a Espanya

Si ens centrem en els preus, veiem en quecochemecompro.es, que Seat, segurament veient que les vendes del seu León no són les esperades, ha optat per aplicar-li una bona rebaixa de preu de ni més ni menys que 4.720 euros, de tal manera que el preu de partida del compacte de Seat és de 18.200 euros sempre i quan es financi la compra amb la marca espanyola.

 

Per la seva part, l'Astra d'accés, com veiem també a l'esmentat mitjà, compte amb un preu de partida superior, en aquest cas de 21.100 euros sempre que es financi i es faci lliura també d'un cotxe utilitzat. Així, la diferència entre els dos models és de gairebé 3.000 euros, que no és poc precisament.

Una diferència que es basa, d'una banda, als seus motors. Mentre que el León arriba amb un 1.0 TSI de 90 cavalls, l'Astra ho fa amb un 1.2 de 110 cavalls de potència, una diferència important que evidentment fa del model alemany una opció més recomanable.

 

Això sí, tenint en compte com de ben equipat que arriba el León, no són pocs els que apunten que els 3.000 euros de diferència no es pot justificar tan sols per 20 cavalls més de potència. És cert que l'Astra, en ser un model més nou, compta amb un disseny potser més atractiu i no tan neutre com el del León, però la relació qualitat/preu que té el model més senzill de la gamma del compacte és molt millor que la del Opel. Sobretot gràcies a l'oferta actual de Seat.