A diferència del que ocorria fa ja molts anys, quan cada marca important a Europa tenia els seus propis sistemes de desenvolupament i els seus propis motors i models, avui dia la immensa majoria de marques a Europa pertanyen a un gegant automobilístic, per la qual cosa és molt habitual que models molt diferents referent a l'apartat estètic siguin idèntics referent a l'apartat mecànic i a la seva plataforma.

Un bon exemple de l'això és el que ocorre amb dos dels models més importants per a Opel i Citroën, dues marques que formen part del gegant de la indústria europea Stellantis: el nou Frontera i el nou C3 Aircross.

 

En els dos casos estem davant d'una aposta interessant tant per part de la marca alemanya com per part de la marca francesa, entre altres coses perquè es tracta d'un SUV d'una mida mitjana que es queda per sota dels 4,5 m de llarg i que es converteix en una opció familiar ja que en un futur no molt llunyà arribaran també versions, fins a set places.

El Citroën és més barat, però l'Opel compta amb etiqueta ECO

Dos models que comparteixen plataforma i opcions mecàniques, encara que es pot destacar que cada marca ha buscat diferències de l'altra a través dels seus equipaments, evidentment del seu disseny tant exterior com a interior, així com de les seves versions d'accés.

 

Mentre que la versió més senzilla del model de Citroën arriba amb un motor de gasolina de 100 cavalls de potència sense cap tipus de sistema d'hibridació que li permet tenir un preu de partida per sota dels 19.000 €, el Frontera més barat de tots arriba amb una mecànica també de 100 cavalls de potència però en aquest cas amb un sistema de micro hibridació lleugera, que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT. En aquest cas el seu preu de partida rondarà els 22.000 €, posicionant-se un petit esglaó de l'a sobre del model francès.

Sent com són dos models pràcticament idèntics en molts sentits, la principal diferència arribar a nivell de disseny i d'equipaments així com de les seves mecàniques d'accés, per la qual cosa, tret que fer-se amb l'etiqueta ECO de la DGT sigui una cosa imprescindible, el Citroën acaba sent una opció més raonable a ser una opció més barata.