Una altra víctima més del canvi de gustos que, en favor dels SUV i els crossover, ha experimentat el mercat en els últims anys: el Opel Insignia, la berlina estrella de la marca alemanya d'Stellantis, deixarà de fabricar-se aquest mateix any. Un desastre, sens cap mena de dubte, per a tots els que consideren que hi ha vida més enllà dels todocaminos.

Opel Insígnia

Avançament en els plans de Stellantis

En origen, Stellantis tenia previst deixar de fabricar el Opel Insignia el 2024, però finalment ha canviat de plans. El motiu de tal decisió està estretament relacionat amb un nou vehicle exclusivament elèctric que marca té ja preparat per substituir a l'emblemàtic sedan. Aquest nou cotxe necessitarà una línia de muntatge exclusiva i la marca de Russelheim no vol restar espai a les cadenes de muntatge en les quals pugen ara vehicles com el DS 4, el Opel Astra o l'Astra Sports Tourer, basats tots en la plataforma EMP", que admet diferents formes d'electrificació. La plataforma del Opel Insígnia, denominada Epsilon II és antiga i la inversió necessària no ja per electrificar-la totalment si no, simplement, per permetre una versió PHEV del cotxe és inassumible.

Amb què reemplaçarà Opel a l'actual Insignia?

Per saber-ho, n'hi ha prou amb fer un cop d'ull a la cartera de models de les altres marques del grup Stellantis. En Citroën han cobert el nínxol de les berlines amb un elegant crossover, el C5 X, un cotxe del qual el nou Insignia utilitzarà la tecnologia. La plataforma triada per al nou vehicle serà la STLA Mèdium, que permetrà un sistema escalable per a tota mena de models i carrosseries. I, sí: el nou Opel Insignia serà un crossover també.