Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que és una de les marques generalistes més importants a Europa i a Espanya, a Opel tenen molt clar que, per molt que els SUV s'hagin convertit a la carrosseria de moda a les carreteres del vell continent, no volen renunciar, almenys de moment, a continuar apostant per una de les carrosseries que més èxit els ha donat a llarg dels anys: els compactes.

És per això que, com bé saben els que sempre tenen en compte els models del fabricant alemany, la marca ha optat per continuar apostant pel seu Astra, un model que, això sí, no passa precisament per un bon moment a nivell comercial al nostre país.

 

Es pot tenir en compte que el segment dels compactes en general és un dels que està començant a veure com, tal com va ocórrer|passar al seu dia amb els monovolums i les berlines, els SUV li estan guanyant molt terreny. De fet, models tan assentats a les nostres carreteres com el propi fins i tot així com el Volkswagen Golf, el Peugeot 308 o el Ford Focus fa ja temps que no poden presumir de ser els models més venuts de les seves respectives marques.

D'altra banda, sí que hi ha un model d'aquest segment que pot presumir d'estar vivint el seu millor moment comercial, evidentment perquè tenen el seu motor híbrid auto recarregable el seu millor argument de venda. No és cap altre que el Toyota Corolla, un model que acabo sent el tercer cotxe més matriculat a Espanya l'any passat i el compacte de moda a les nostres carreteres.

La versió elèctrica de l'Opel Astra amb prou feines es ven a Espanya

El que segurament no s'esperaven en Opel és que, per molt que sabien que el seu Astra no passava per un bon moment, aquest model es quedarà fora del Top 100 al nostre país, una cosa que ha ocorregut aquest mes de gener passat en què el compacte ha estat un dels models menys de la marca alemanya.

Però un dels principals problemes que té aquest model és que, més allà de què les seves vendes en general ascensió de les esperades, la versió elèctrica està sent un fracàs molt seriós a nivell comercial.

 

I és que el mes de gener passat tan sols s'han matriculat 2 unitats de la versió elèctrica d'aquest Opel Astra, la xifra que no és que el deixi tan sols molt lluny dels elèctrics més venuts com és el cas dels Tesla Model 3 i Model Y amb més de 700 i 300 vendes respectivament, és que l'allunyen també de rivals directes com el Citroën ë-C4, el Cupra Born o el Volkswagen ID.3.

És evident que el futur passa pels models elèctrics, i per això a la marca alemanya, així com en la resta de fabricants del grup Stellantis estava apostant per ells, però almenys de moment, aquest Astra elèctric no triomfa del nostre país.