Com bé saben en marques tan importants com Fiat, Kia, Toyota, Peugeot o Seat, entre moltes d'altres, no tots i cadascun dels models que han dissenyat i fabricat han pogut presumir de ser models que puguin ser considerats bonics.
En aquest sentit, si bé és cert que en molts casos les marques opten per la practicitat abans que per l'estètica, també ho és que hi ha hagut casos en la indústria de l'automòbil que realment han destacat per tenir un disseny tan radicalment oposat a la resta dels seus competidors i amb unes línies tan extravagants que han provocat que molts parlin d'ells com els cotxes més lletjos de la història.
Dos bons exemples són el Fiat Multipla, un model que evidentment ja no es fabrica però que podria tornar en forma de SUV compacte, i el Kia Soul, un model que continua venent la marca coreana al nostre país però que no ha tingut l'èxit comercial que el fabricant esperaven.
L'Avtotor Amber, un prototip que és de tot menys bonic
Tanmateix en els últims dies s'han generat molts comentaris en la xarxes socials després de presentar-se l'Avtotor Amber, un prototip de cotxe elèctric i que s'ha fabricat a la Universitat Politècnica de Moscou.
S'ha tenir en compte que, com assenyalen els responsables d'aquest projecte, es tracta d'un prototip i que el disseny final que tindrà aquest model no s'assembla en res al que té actualment, que no deixa de ser un model en fase de proves. Això sí, no és que sigui precisament per casualitat que les xarxes socials s'hagin omplert de comentaris no molt afavoridors per a aquest curiós elèctric.
D'altra banda és important tenir en compte que, donada la situació geopolítica actual de Rússia a causa del seu conflicte amb Ucraïna, certes restriccions a l'obligat a què el projecte passi per construir aquest cotxe amb la immensa majoria de peces i tecnologia fabricades a Rússia més enllà de la possible ajuda que ha rebut de la Xina.
La idea dels responsables del projecte és que sigui el 2025 quan es posi a la venda la versió final, una versió final que, tal com esperen molts en la xarxes socials, és millor que no se sembli en res al que han presentat recentment, entre altres coses perquè es convertiria segurament al cotxe més lleig fabricat en la història del la indústria de l'automòbil.