Alfa Romeu està lluny de ser una marca premim popular a Espanya. La firma italiana està a la cua de les firmes d'alta gamma, per darrere de Lexus, Volvo, Tesla o Cupra, i per descomptat de Mercedes, Audi i BMW. L'ofensiva que ha posat en marxa Alfa Romeu per recuperar el terreny perdut no està tenint els resultats esperats.

Stellantis va enviar un avís a Alfa Romeu fa uns mesos. Li va plantejar l'objectiu de ser una marca solvent abans de finals d'aquesta dècada. Altrament prendrien mesures. Però sembla que l'advertència no li ha provat gens bé.

Alfa Romeu posa en marxa una ofensiva

Els responsables d'Alfa Romeu van establir una estratègia des de llavors que incloïa la renovació del seu vaixell insígnia, el Stelvio així com el llançament de diversos models en els propers anys. Nous membres per a la família que incloïen el nou Tonale, que ja està a la venda a Espanya i en altres mercats, així com el futur Brennero, entre d'altres. Un canvi radical a una estratègia que en els últims temps només havia tingut dos models en la seva gamma, el Stelvio i el Giulia.

Alfa Romeo Stelvio QV
Alfa Romeo Stelvio QV / Alfa Romeu

Tanmateix, des que van posar el pla en marxa les coses no han anat gens bé. Alfa Romeu segueix lluny de les vendes esperades. Al setembre va aconseguir només 253 matriculacions, situant-se en una discreta posició 30. Mentre que en el global de l'any 2022 només suma 1.971 matriculacions. Entre gener i setembre ocupa la posició 32.

Una situació precària que el Stelvio porta anunciant des de fa mesos amb les seves vendes. Perquè el D-SUV és el model més venut de la marca, tanmateix no està a l'altura. I porta enviant avisos preocupants a la marca.

El Stelvio, termòmetre del moment que travessa Alfa Romeu, desapareix dels 100 més venuts

A l'agost es va quedar en 123 matriculacions, que van ser més de la meitat de les 217 que va aconseguir Alfa Romeu. Amb elles va ocupar el lloc 100 dels models més venuts. Mentre que en el global de l'any sumava 1.376 unitats venudes de les 1.718 que llavors sumava el fabricant, ocupant el lloc 99.

Un límit, el del top 100, que el Stelvio ha sobrepassat al setembre. Perquè segons les dades publicades per Anfac al setembre, l'Alfa Romeo Stelvio va caure d'aquests 100 cotxes més venuts a Espanya. Veurem si la marca italiana és capaç de donar la volta a la situació abans de final d'any i recuperar algun dels seus models per al top 100 o si han de posar en marxa les alarmes el 2023.