El maig va ser el cotxe més venut amb 4.113 unitats col·locades a través de la xarxa de concessionaris i tallers autoritzats que manté Seat a tot Espanya, però al juny les coses han sortit pitjor: les 4.113 unitats del cinquè mes de l'any s'han convertit durant aquests últims trenta dies el només 1.895. El Seat Arona, el B-SUV de la firma de Martorell, ha vist minvar les seves vendes en un 53%.
Desinterès pels SUV petits?
La patacada del Seat Arona és paral·lela a un altre de similar magnitud que experimenta el Peugeot 2008, un altre B-SUV que al maig va vendre moltíssim i al juny ha venut menys. En concret, el cotxe francès va col·locar durant el cinquè mes de l'any 2.582 unitats i ha aconseguit vendre al juny únicament el 1.723. Amb tot, el desastre de l'Arona és més gran. Hi ha, tanmateix, un SUV petit, el Renault Captur, que passa del vintè lloc del Top 100 de maig al cinquè del Top 100 de juny després d'experimentar un increment del 110% en les seves vendes. El Renault Captur, això sí, és més gran que el Seat Arona: 4,22 metres contra 4,13. El Peugeot 2008 mesura una mica més: 4,3 metres.
Un Eivissa sobreelevat
El principal llast del Seat Arona és la seva similitud amb l'Eivissa. Encara que aporta més espai interior i un maleter notablement més gran, no té gaires més diferències. El seu preu es queda en 16.690 euros gràcies a una oferta que recull quecochemecompro.com per a aquest mes, però els arguments s'acaben aviat. El mercat, molt dinàmic, ofereix ja altres opcions que obligaran Seat a rebaixar encara més el preu d'un cotxe que ja no sedueix com abans.