A Mercedes tenen molt clar que de totes i cada una de les crisis sempre es pot aprendre alguna cosa. I el que estan aprenent de les actuals crisis així com de les dels últims mesos és que poden aconseguir més beneficis venent menys models. De fet, aquest ha estat el cas en els últims temps en totes i cada una de les marques.
Tenint en compte l'actual crisi de microxips i l'escassetat de subministraments, han estat moltes les marques que han optat per retallar les gammes més bàsiques dels seus models i així poder obtenir major beneficis amb cada una de les seves vendes. D'aquesta forma, malgrat que s'han venut menys models, els fabricants han guanyat més amb cada una de les seves vendes.
Una estratègia que no té res a veure amb què va impulsar la marca alemanya fa ja més d'una dècada. I és que va ser el 2011 quan el fabricant alemany va apostar per ampliar la gamma dels seus models d'accés, buscant un nou tipus de client que busqués aconseguir un model prèmium per a un preu més assequible. Un pla que, si bé és cert que va augmentar de forma notable les vendes de la marca, també ha provocat que el seu marge de benefici s'hagi vist reduït.
Mercedes reduirà la seva gamma i apujarà els seus preus
És per això que la marca alemanya i han pres una decisió: reduir el llit dels seus models més compactes. Així, dels set que té actualment en un futur seran només quatre. El fabricant no n'ha donat a conèixer encara quin és seran els tres models que desapareixeran, però sí que sembla clar que els que sobreviuran a aquest cribatge seran els SUV GLA i GLB, el compacte Clase A i la berlina CLA.
Models que els propers anys no seran de la nova plataforma de Mercedes dirigida a aquest tipus de models i també pensada per donar vida a models 100 × 100 d'elèctrics. D'altra banda, apunta a la marca que més enllà de reduir també la gamma d'aquest tipus de models, reduiran també les versions més bàsiques d'aquests, fent d'ells models no tan assequibles com ho eren fins ara.
La idea no és cap altra que arribar a tenir un marge de benefici del 14 % el 2026, i per a això estan disposats a rebaixar el 25 % de les vendes d'aquests models i augmentar el preu de cada un d'ells. Una estratègia que no tan sols estan portant acabo a la marca alemanya, sinó que altres de també prèmium estan apostant per ella.
Així, és evident que tots i cada un dels que estiguin pensant a fer-se amb un Mercedes de gamma baixa, és més que recomanable aconseguir un d'ells com més aviat millor. Encara tardarem uns anys a veure com aquesta gamma s'ha reduït, però en Mercedes tenen el pla ja més que definit.