És més que cert que, si bé els elèctrics estan guanyant cada vegada més pes en bona part dels mercats europeus, és un tipus de cotxe que de moment es resisteix a molta gent.

Els motius pels quals molts conductors no volen fer el pas definitiu i apostar per un model elèctric són variats, des de l'alt preu d'aquest tipus de cotxes comparats amb els cotxes amb motors de combustió o amb motors híbrids, passant pel fet que la seva autonomia és evidentment molt inferior a la de la immensa majoria de cotxes similars amb motor de combustió fins que, almenys a Espanya, la xarxa de carregadors no és que sigui precisament la millor de tot Europa, per la qual cosa, almenys de moment, l'ús del cotxe elèctric està centrat gairebé exclusivament per moure's per entorns urbans o interurbans.

 

Però un dels motius pels quals molts encara no confien del tot és perquè, evidentment, és un tipus de tecnologia que és encara molt jove, que amb prou feines porta uns anys al mercat i que a més està en constant evolució, pel que molts prefereixen esperar encara un temps per veure com evoluciona aquesta tecnologia i, sobretot, com evoluciona tot el tema de les bateries, l'element fonamental dels elèctrics.

El motiu pel qual els elèctrics perden càrrega de bateria estant apagats

En aquest sentit, i com bé saben els que ja tenen un elèctric, un dels aspectes que realment anomenada atenció és que, com passa també amb altres dispositius, quan un elèctric està apagat durant un temps, va perdent també bateria, una cosa que no juga gaire al seu favor.

És cert que es tracta d'una descàrrega de bateria molt menor, d'entre un 3 i un 5 % si el cotxe elèctric en qüestió està fins a un mes aturat, però com no podia ser de cap altra manera, alguns fabricants estan treballant ja en posar-te solució.

 

Per sort, ha estat un estudi dut a terme a la Universitat de Dalhousie, al Canadà, que ha revelat quin és el motiu pel qual, estant apagat i sense que l'usuari mantingui cap tipus de contacte amb el cotxe a través de l'aplicació, és a dir, sense que hi hagi cap tipus de despesa de la bateria, aquesta es va descarregant.

Tot apunta que es tracta una petita tira de plàstic adhesiva fabricada en PET, una tira que té com a funció connectar els elèctrodes i el separador. El problema en aquest cas és que, sotmesa a una elevada temperatura, aquesta tira genera unes molècules es perden en electròlit líquid descarregant la bateria.