Que Kia hagi acabat l'any 2021 com la sisena marca de cotxes més reeixida a Espanya no és casualitat. La marca coreana, malgrat que no ha aconseguit posar cap dels seus models entre els deu més venuts, sí té diversos models que sol entrar en les llistes dels 100 més venuts al nostre país mes rere mes.

Entre ells, models com els SUV Stonic, Niro o Sportage així com models com el Ceed, amb les seves diferents versions, el Picanto i el Rio. La traça dels coreans es basa al principi que fa ja anys que els estan donant moltes alegries: fer dels seus models un exemple perfecte d'una excel·lent relació entre disseny, qualitat i preu.

Així, per molt que no hi hagi un model que destaqui especialment per sobre de la resta en la seva gamma, els Niro, Stonic, Ceed, etcètera encaixen perfectament en aquesta filosofia de Kia d'apostar per l'equilibri en els seus models.

D'altra banda, un altre dels factors que ha ajudat molt el creixement de Kia és la seva garantia de 7 anys, un termini que cap altre fabricant no ofereix a Espanya i que, per a molts nous compradors, és determinant en la seva compra.

El Kia e-Soul, un dels models de la marca coreana que no passa desapercebut i que, per preu, per a molts és una ganga

Tanmateix, sí que hi ha un model en concret en la gamma de Kia que, com bé saben els coreans (de fet aquesta era la seva intenció en dissenyar-lo), no passa desapercebut per les seves línies.

No és cap altre que el Kia e-Soul, un SV compacte amb unes formes molt poc habituals a les carreteres europees que, lògicament, provoca reaccions i opinions de tota mena. Des dels quals consideren que aquest disseny lluny dels cànons és una benedicció per al mercat fins als que ho consideren, de lluny, el Kia més lleig del catàleg de la marca asiàtica.

En la qual cosa sí que és més que lògic coincidir és que, sigui o no més o menys bonic, l'oferta actual d'aquest e-Soul el converteix en un de les gangues dels concessionaris de Kia.

I és que, com bé podem veure al configurador de la marca, la versió més bàsica d'aquest SUV compacte cent per cent elèctric arrenca des dels 17.800 euros sempre que es financi la compra amb la marca així com es faci lliurament d'un vehicle utilitzat.

Quant al seu motor, aquesta versió arriba amb una mecànica elèctrica de 136 cavalls de potència que, al costat d'una bateria de 39,2 kWh li permet tenir una autonomia de 292 quilòmetres, fent d'ell un model ideat per a una conducció habitualment urbana.

El Kia e-Soul, un dels models més 'polèmics' de la marca coreana per un disseny que, sens dubte, no passa desapercebut - Kia

D'altra banda, el seu equipament de sèrie no és menor. Entre altres coses, compte amb llantes d'aliatge, climatitzador automàtic, l'USB, ordinador de viatge, encesa automàtica de llums, sistema multimèdia amb pantalla a color, fre de mà elèctric i bluetooth. Un model sens dubte peculiar quant a disseny però que, per preu, amb prou feines té rivals a Espanya.