Si bé és cert que a Espanya a nivell de vendes el model més venut de Volkswagen és, des de fa ja molts anys, el T-Roc, és precisament el germà de segment d'aquest SUV, el T-Cross, el que es presenta com una opció segurament més atractiva per a aquells que busquen una opció més racional quant a preu.

Sent a més un dels models més venuts de la marca a Europa, no és casualitat que el fabricant alemany s'hagi pres molt seriosament l'actualització de meitat de cicle a què s'acaba de sotmetre aquest model, entre altres coses perquè Volkswagen sap molt bé que, si tot va segons el previst, hauria de seguir sent un dels seus top vendes als principals mercats europeus durant els propers anys.

 

Com passa amb la resta de models del seu segment així com amb la immensa majoria dels seus rivals directes, aquest SUV passa per ser una opció idònia per a aquells que solen conduir per entorns urbans interurbans, que no necessiten molta habitabilitat ni molta capacitat de càrrega però alhora, vulguin un cotxe amb què poder afrontar llargs viatges en carretera i autopista sense cap tipus de problema sent conscients, això sí, de les seves limitacions en comparació amb models de categories superiors com és el cas del Tiguan.

El Volkswagen T-Cross és un bon SUV, però millor amb el motor de 150 cavalls

Dins de la gamma de motors d'aquest model podem trobar tres opcions, en els dos casos de gasolina: una de 95 cavalls que tan sols es pot associar a una transmissió manual, una de 115 cavalls de potència que es pot associar a un canvi manual o un canvi automàtic DSG de 7 velocitats i una de 150 cavalls que es pot associar únicament al canvi automàtic.

 

Quant a relació qualitat preu, la versió segurament més interessant i equilibrada pel que es refereix també a prestacions i consum és la que compta amb el motor de gasolina de 115 cavalls de potència associat a canvi DSG. Tanmateix, com sol ocórrer amb aquest tipus de motors, especialment amb motors amb tan pocs cavalls com és aquest cas, hi ha moltes ocasions en què aquesta mecànica queda curta, per la qual cosa, si el pressupost ho permet, és molt millor opció anar directament a buscar el motor de 150 cavalls.

És més que evident que els que van a buscar un model d'aquestes categories no buscar un cotxe esportiu, però comptar sempre amb un motor potent i que tampoc no dispara el consum en excés comparat amb altres versions, és sempre sinònim de poder comptar amb un cotxe amb què afrontar certes situacions d'una manera molt més relaxada i confiada.