A Peugeot són molt conscients, com ho són també en la resta de fabricants potents a nivell europeu, que una de les mecàniques que està guanyant cada vegada major quota de mercat a les carreteres del vell continent són les mecàniques híbrides auto recarregables.
Un tipus de mecàniques que té, el seu principal capdavanter a Toyota, el primer fabricant que va apostar molt seriosament i de forma molt regular i constant per ells i que ha trobat en aquest tipus de motor el seu principal argument per acabar convertint-se en la marca més venuda a nivell mundial.
Són molts els arguments a favor d'aquest tipus de motor, entre ells el fet que sempre arriben associats a una transmissió automàtica, que en comptar amb un motor elèctric permet que moltes maniobres es puguin realitzar sense gastar una gota de gasolina i, per tant, acabar tenint un consum bastant menor que els equivalents amb motors de combustió, a més de comptar amb l'etiqueta ECO de la DGT.
Peugeot millora el motor híbrid del 208, però no és un HEV convencional
En el cas de Peugeot, la marca francesa ha optat per llançar una interessant versió del seu 208 que compta amb un motor híbrid, però en aquest cas no es tracta d'un híbrid auto recarregable convencional, sinó d'una mecànica micro híbrida en el que, això sí, la mida del motor elèctric és més gran que el d'altres models, pel que també pot fer segons quines maniobres en manera 100 × 100 elèctric.
Tanmateix, es pot tenir molt en compte que aquesta mecànica no va acabar oferint el mateix rendiment ni la mateixa eficiència que les mecàniques híbrides auto recarregables per la qual cosa, si la idea és anar a per un 208 híbrid amb el convenciment que és un rival directe de models com el Toyota Yaris híbrid o el Renault Clio híbrid, el cert és que el Peugeot no compta amb aquest plus mecànic, encara que no per això és una opció descartable ni de bon tros.
Al cap i a la fi no deixa de ser un model que arriba amb aquestes mecàniques híbrides de 100 o de 136 cavalls de potència que se'n pot anar associat a canvis automàtics i que, encara que no em prometi l'eficiència dels Toyota i el seu baix consum, sí que són opcions també molt més eficients que les d'un motor de combustió tradicional.