El Toyota Corolla s'ha convertit en tota una referència en el segment dels compactes al nostre país, entre altres coses perquè és dels pocs models de la seva categoria que pot presumir de comptar amb una mecànica híbrida auto recarregable, un dels grans arguments de venda del fabricant japonès en els últims anys.

En aquest sentit, no és casualitat llavors que hagin estat moltes les marques rivals de Toyota que en els últims temps havien llançat versions híbrides dels seus compactos, però es pot tenir en compte que la immensa majoria dels casos aquestes versions no arriben de la mà de motors híbrids auto recarregables, sinó de motors híbrids endollables.

 

Un bon exemple d'això és el Peugeot 308, un model que per a molts passa per ser una opció més interessant a nivell de disseny que el Toyota però que, com és lògic tenint en compte que compta amb una mecànica PHEV, acaba sent també una opció més cara que el model japonès.

Val la pena pagar més pel Peugeot 308?

Comptant amb totes les promocions i descomptes, la versió d'accés del 308 que arriba amb el motor híbrid endollable de 180 cavalls de potència té un preu que s'acosti als 32.000 €, un preu que se situa uns 5.000 € per sobre de la versió d'accés del Corolla, que compta amb un motor híbrid auto recarregable de 140 cavalls de potència.

Es pot preguntar-se fins i tot quin punt val la pena pagar aquesta diferència de preu per aconseguir un model un motor PHEV, i la resposta arriba de la mà del tipus de conducció que es vagi a dur a terme. Si optem per instal·lar un carregador a casa i la immensa majoria dels quilòmetres que anem a realitzar farem per ciutat, evidentment a la llarga surt a compte fer-se amb el 308 PHEV, entre altres coses perquè el seu consum sempre i quan estiguem per portar la bateria al màxim tot el possible, acabarà sent mínim.

 

Tanmateix, cap també tenir en compte que el manteniment d'un motor híbrid endollable és més car que el d'un motor híbrid auto recarregable, i més en el cas dels motors Toyota que passen per ser dels més fiables del mercat, per la qual cosa amb el pas dels quilòmetres al final la despesa pot acabar sent més o menys el mateix.

Així, un argument potser definitiu per decantar-se pel 308 es el fet que en comptar amb l'etiqueta ZERO de la DGT compta amb més avantatges que amb l'etiqueta ECO de la DGT, encara que per a molts això no és suficient per pagar el sobrecost.