Com bé saben tots aquells conductors que tenen al cap fer-se amb un cotxe 100 × 100 elèctric, actualment l'oferta d'aquest tipus de cotxes tant al nostre país com en la resta de mercats potents a nivell europeu és molt més gran de la que hi havia fa tot just uns anys.

Si bé és cert que Tesla, una de les marques que més ha apostat per aquest tipus de cotxes des de fa ja molt temps, continua sent la referència i discutible, cap tenir en compte que fabricants d'un perfil més baix com és el cas de Peugeot, Toyota, Opel o Citroën, entre molts d'altres, estan cada vegada més apostant per aquest tipus de mecàniques, entre altres coses perquè saben molt bé que són les mecàniques del futur.

 

I precisament és Peugeot un fabricant que ja el té tot preparat per posar al mercat un model que pot marcar un abans i un després en la seva història a Europa. No és altra que la tercera generació del Peugeot 3008, un model que ella, especialment en la segona generació, s'ha convertit en una de les autèntiques referències del fabricant a les carreteres del vell continent però que, a diferència de l'actual generació, en la nova, la tercera, comptarà amb una versió 100 × 100 elèctrica.

El Peugeot 3008 elèctric comptarà amb una bateria capaç d'oferir fins a 700 km d'autonomia

Si bé és cert que aquest model no es presentarà fins a d'aquí a uns mesos, ja se sap que Peugeot basarà aquesta nova generació d'un dels seus models estrella en tres versions, una amb motors de combustió tradicionals, una altra amb un motor híbrid endollable i un altre 100 × 100 elèctrica, la primera en el seu cas.

Un model que estrenarà nou llenguatge de disseny i que, tal com se sap la peça que encara a la marca no ho han fet oficial, comptarà en la seva versió elèctrica amb una versió per arribar a tenir una bateria de 86 kWh de capacitat, la qual cosa acabarà derivant en una autonomia màxima d'uns 700 km.

Veient en compte que aquesta autonomia és la que tenen ja molts models actualment amb motors de combustió, que un model generalista arribi a aquesta xifra no fa cap altra cosa que evidenciar l'avenç dels cotxes elèctrics gràcies a eliminar de cop la famosa por de quedar-se sense bateria, una cosa que, almenys amb aquesta versió d'aquest model, no passarà.