En Peugeot tenen molt clar que és un dels seus principals objectius de cada aquest el 2022 és tornar a repetir l'èxit del 2021. És per això que, si bé és cert que alguns dels seus models com el 2008 s'estan desinflant quant a vendes, la marca francesa continua sent una de les més venudes al nostre país.

De fet, Peugeot pot presumir de ser ara la quarta marca més venuda per darrere de Toyota, Kia i Volkswagen. Això sí, tenint en compte que la situació actual de la indústria no és precisament gaire favorable, els francesos s'han vist obligats a prendre una decisió que pot ser que afecti directament les vendes d'un dels seus models més d'èxit a Espanya.

 

No és cap altre que el 208, el que pot presumir de ser el top vendes de Peugeot al nostre mercat i el model que ocupa la sisena plaça en el rànquing general de vendes d'aquest 2022. Un model que, com bé saben els que tenen un d'ells, pot presumir de tenir una de les millors relació qualitat/disseny/preu del mercat espanyol. O almenys la tenia fins ara.

Peugeot segueix els passos d'altres marques i opta per eliminar els acabats més bàsics del seu 208

I és que, tal com estan fent altres marques generalistes així com marques low-cost com és el cas de Dàcia, el Peugeot, tenint en compte l'escassetat de microxips, estan apostant per eliminar els acabats més bàsics dels seus models, entre altres coses per poder guanyar més beneficis amb les vendes dels models més ben dotats.

La idea és molt senzilla: davant de la falta de microxips, el millor és destinar-los als models les vendes dels quals generaran més beneficis a la marca. És per això que, com bé saben els que tenen ara al cap anar cap a un dels 208, aquest model ja no pot presumir de tenir una relació qualitat/preu tan espectacular com la que tenia fins fa molt poc.

 

De fet, com bé podem veure al configurador de la marca francesa, ara la versió més bàsica d'aquest model parteix des de gairebé 20.000 €. És evident que continua sent un preu atractiu i que aquest 208 és un dels utilitaris més atractius del nostre mercat, però també ho és que són preus que ja no es poden considerar com a gangues.

I tenint en compte que aquest Peugeot té diversos rivals al mercat espanyol que continuen tenint preus molt atractius, com són el Seat Eivissa o el Citröen C3, falta saber ara fins i tot quin punt aquesta decisió de Peugeot tindrà unes conseqüències quant a les matriculacions del seu model més venut al nostre país.

Si bé és cert que sembla una decisió 'obligada' per part de la marca francesa, no deixa de tenir un cert risc veient que els seus 208 és el model que més alegries els ha donat mes a mes en els últims temps. Veurem com afecta aquesta retallada a la zona baixa dels seus acabats a aquest 208.