Amb poc menys de 8000 matriculacions sumant les vendes dels dos primers mesos de 2025, és evident que Peugeot no ha arrencat aquest any de la millor manera possible. I és que es pot tenir en compte que, si bé és cert que el fabricant francès a veure que encara queda molt per davant i que se li pot donar la volta a la situació, ocupar ara la vuitena posició no fa cap altra cosa que evidenciar aquest mal moment de forma quant a vendes pel qual passa la marca.

 

Són diversos els motius que expliquen que una parca tan assentada al nostre país com però jo vegi com alguns fabricants estan situats per davant, però segurament un dels principals motius és que el model més barat de la marca no pot competir quant a preu amb els models més barats de la seva categoria, que alhora s'estan convertint en els models més venuts a Espanya.

El Peugeot 208 és barat, però té rivals més barats per davant

I és que tan sols fa falta veure quins han estat els 10 cotxes més venuts el mes de febrer passat al nostre país per adonar-se que la immensa majoria d'ells són els models més barats dels seus respectius fabricants, fins i tot alguns d'ells són models low-cost.

En el cas de la marca francesa, no ha estat cap altre que el seu 208 el que ha acabat en la vuitena posició, uns bons resultats que han provocat que aquest utilitari augmenti la seva quota de mercat i s'ubiqui ara en l'11a posició a nivell general en el que portem d'any.

 

Això sí, es pot tenir en compte que, dels set models han millorat els seus registres aquest mes de febrer passat, els quatre primers poden presumir de ser rivals directes per preu: el MG ZS, el Dacia Sandero, el Renault Clio i el Seat Ibiza. A més, destacar també el bon rendiment comercial del Opel Corsa, que ha acabat en 10a posició i que passa per ser també la proposta més barata de la marca alemanya al nostre país.

Un Top 10 al nostre país que reflecteix una tendència a l'alça, que no és cap altra que la d'anar cada vegada més a buscar cotxes petits i barats, una cosa que evidentment no encaixa amb les necessitats i les expectatives de molts fabricants.