Si preguntéssim a qualsevol lector d'aquesta pàgina –sí, a vostè, per exemple- pel SUV modular de 7 places que es va convertir en objecte de desig de totes les famílies nombroses espanyoles a mitjans de la passada dècada, pocs s'equivocarien i la majoria coincidiria a recordar el Peugeot 5008, el germà gran de l'incombustible 3008 que, aquest mes de maig, ha tornat a superar les 500 unitats venudes.
Segona joventut?
En concret, el veterà SUV francès de Stellantis va aconseguir col·locar durant el mes de maig passat un total de 535 unitats gràcies a la feina dels seus distribuïdors a tot el país i les innegables qualitats d'un model que, renovat com el seu germà petit, continua sent una opció molt interessant.
Són, en concret, 4,64 metres de cotxe moguts per propulsors dièsel i de gasolina de 130 CV o 180 CV que destaquen pel seu confort interior, els acabats elegants, moderns i cuidats i l'estil inconfusible de la marca del Lleó. L'increment de vendes registrat pel Peugeot 5008 durant el mes de maig d'aquest 2022 supera el 35% i això, gairebé, permet parlar d'una segona joventut per a un cotxe que molts creien amortitzat. El consum, a més, és ajustat: les versions amb menys potència es conformen amb consumir 4 litres cada 100 km.
Preu correcte
Si ens fixem en el preu, el SUV modular francès exigeix una inversió de 33.950 euros per emportar-se al garatge de casa la versió d'accés, encara que el preu s'incrementa a mesura que incloem més comoditats, millors acabats o motoritzacions més potents. El top de gamma surt, en concret, per 48.900 euros. Està clar que, si parlem de set places, el Jogger surt molt més barat però, sens dubte, conduir un Peugeot 5008 és una altra cosa. Ningú no va dir que tenir una família nombrosa hagués d'impedir-nos baixar al párking i contemplar|preveure orgullosos el cotxe que tenim. Si existís una versió elèctrica assequible, seria perfecte.