L'electrificació és el futur i, per això, en el que portem d'any s'han venut més de 90.000 vehicles híbrids lleugers (MHEV), híbrids autorecarregables (HEV) i híbrids endollables (PHEV).
De les tres categories, la que sembla tenir més futur és la tercera, la dels vehicles PHEV, que creix en volum de vendes més d'un 34% si comparem els cinc primers mesos de 2021 amb gener, febrer, març, abril i maig de 2022. Al maig, en concret, es van matricular a Espanya 4.833 turismes híbrids endollables i, com en tot, hi va haver un primer classificat: el Peugeot 3008.
Líder destacat
D'aquests gairebé 5.000 híbrids endollables que s'han venut el maig d'aquest any, 375 són Peugeot 3008. No és una xifra gaire inflada, perquè estem davant d'un mercat molt divers i amb moltíssimes opcions, però diu molt a favor d'aquest model, que va superar el maig al segon classificat de la llista de PHEV més venuts en 138 unitats.
Aquest segon va ser, a més, un parent proper del Peugeot 3008: El Citroën C5 Aircross. Tot queda a casa, així i la casa, a més, es diu Stellantis. Curiosament, el tercer i el quart del rànquing són també models d'aquest grup: El Jeep Renegade, que va col·locar 212 unitats i el Jeep Compass, que en va vendre 197. L'únic que no és membre de la família i surt al Top 5 és el Toyota RAV 4, que va col·locar el mes passat 193 unitats de la seva versió PHEV
Menys de 40.000 euros
El Peugeot 3008 surt el juny per 38.430 euros en la seva versió d'accés i n'equipa un propulsor de gasolina 1.6 amb 225 CV que, en cap cas no consumi més d'1,5 litres cada 100 quilòmetres. Vistos els preus del combistible, atesa l'excel·lència del model i considerada l'estètica esportiva i elegant alhora del cotxe, és normal que molts ho elegeixin com a aliat per pujar aquesta costa interminable en la qual ens ha col·locat la crisi mundial de preus en curs.