Que el futur dels cotxes passa per ser models 100 × 100 d'elèctrics no és precisament cap secret. Tampoc no ho és que totes i cada una de les marques, tant les generalistes com les low-cost i les prèmium, estan apostant per ampliar cada vegada més la seva gamma de models amb versions 100 × 100 d'elèctriques.
Ja siguin models nous, o versions elèctriques dels models ja en venda, marques com Peugeot saben que han d'anar obrint pas a poc a poc en aquest sentit. D'altres coses perquè d'aquí a uns anys, a partir de 2035, a Europa ja no es podran vendre models que no comptin amb aquest tipus de motors. La idea de la marca és avançar-se i que sigui a partir de 2030 quan Peugeot només vengui models 100 × 100 d'elèctrics.
Això sí, conscients a la marca francesa que són molts els conductors que sí que volen fer el pas de la mobilitat elèctrica però que no s'atreveixen a fer-ho amb models 100 × 100 d'elèctrics, estan apostant també per versions híbrides endollables en alguns dels seus models més moderns.
Entre altres coses perquè són precisament aquestes versions híbrides endollables, motors que compten amb un motor de combustió i un petit motor elèctric, les que poden presumir de tenir la millor dels dos tipus de mecàniques.
El Peugeot 308 PHEV és una molt bona opció per tenir un model amb etiqueta ZERO de la DGT
Una de les més interessants en aquest sentit és la versió PHEV del 308, un compacte que recentment ha estrenat generació i que pot presumir de ser un dels més bonics del segment així com en un dels que compta amb més càrrega tecnològica a Espanya.
En aquest cas, la versió híbrida endollable del compacte porta amb un motor de 180 cavalls associat a una transmissió automàtica de vuit velocitats. Una mecànica que, gràcies al motor elèctric, li permet tenir uns 50 km d'autonomia 100 × 100 elèctrica.
Més enllà que això l'ajudi a poder comptar amb l'etiqueta ZERO de la DGT, que no és precisament un detall menor, també l'ajuda a ser un model perfecte per als que es mouen en el dia a dia per les grans ciutats.
Això sí, tenint en compte que és un compacte amb un motor ja més que potent, aquest 308 híbrid endollable tampoc no té cap problema a l'hora de sortir de la ciutat i encarar carreteres i autopistes, on la demanda mecànica és més gran que la dels elèctrics pensat només per i per a la ciutat.
Amb l'oferta actual, el preu d'aquesta versió híbrida endollable del Peugeot 308 es queda just per sota dels 32.000 €, un preu que, per molt que sigui més alt que la versió més bàsica del motor de combustió, fa d'ell un dels millors compactes híbrids endollables quan relació qualitat preu del moment a Espanya.