Va ser fa ja uns quants anys quan diversos fabricants van apostar per posar al mercat versions esportives d'alguns dels utilitaris ja més venuts en el seu moment. Bons exemples d'això van ser models com el Ford Fiesta ST, el Renault Clio RS o el Peugeot 208 GTI, un model inspirat en l'icònic 205 GTI.
Tanmateix, no és que sigui cap secret que les normatives mediambientals dels últims anys han anat provocant que aquest tipus de fabricants hagin decidit deixar d'apostar per aquests models, entre altres coses perquè la seva quota de mercat no era precisament en aquests models que ens ajudaven a complir amb les normatives i a no caure en sancions econòmiques importants.
Això sí, l'arribada dels models 100 × 100 d'elèctrics ha provocat que siguin alguns els fabricants que estiguin apostant també per tornar a posar al mercat utilitaris molt esportius quant a prestacions i disseny, sent bons exemples d'això models com els nous Lancia Ypsilon HF, el MINI Cooper JCW E, l'Alpine A290, que deriva del nou Renault 5 elèctric i els futurs Volkswagen ID.2 GTI i Cupra Raval VZ.
Peugeot obre la porta a la tornada del 208 GTI
En el cas de Peugeot, si bé és cert que l'actual generació del 208 ja no compta amb una versió esportiva, des de la marca francesa ha deixat molt clar que això podria canviar en la tercera generació d'aquest model, una nova generació en la qual sí que hi hauria forat per a l'entrada d'una versió esportiva de la mà, això sí, d'un motor 100 × 100 elèctric.
"Tinc moltes ganes de connectar la marca Peugeot i el que representa amb el seu passat, amb la seva herència, en tots els sentits. Així que mirarem cap enrere i veurem fins a quin punt es pot adaptar al món modern. I no s'exclou res en la nostra revisió d'això, i certament no s'exclou l'emblema GTi", ha apuntat recentment Alain Farvey, el nou CEO de Peugeot.
Evidentment no es coneixen encara detalls específics d'aquesta nova versió que podria tornar als concessionaris de la marca, però ja es parla que es podria acostar als 300 cavalls de potència i que comptaria amb una estètica realment esportiva, posant de nou a sobre de la taula una proposta que va tenir molt èxit en les versions tèrmiques i que podria ser reeixida també en forma de cotxe elèctric.