Peugeot ha aconseguit aquest tot just acabat 2021 uns resultats de vendes més que magnífics. De fet, la marca francesa ha aconseguit ser ni més ni menys que el segon fabricant més venut a Espanya tan sols per darrere de Seat. Amb 67.266 matriculacions, els francesos s'han quedat a prop del primer lloc, que ha aconseguit la marca espanyola amb 70.523 vendes.
Una segona plaça en la qual han estat diversos models els que han contribuït de forma clara. D'una banda, els seus dos SUV supervendes, el 2008 i el 3008. Per un altre el 208, un utilitari que va a més cada mes que passa al nostre país.
Tanmateix, per molt que les xifres hagin dibuixat molts somriures en la directiva de Peugeot, hi ha un model en concret que comença a ser, encara que sigui potser una mica aviat per parlar d'un problema seriós, sí una preocupació.
No és cap altre que, de fet, el model més recent i més nou de la gamma de Peugeot al nostre mercat: la nova generació del 308. La marca ha renovat per complet la seva millor arma per lluitar contra els Seat León, Volkswagen Golf i companyia, dotant-lo d'una imatge molt atrevida i agressiva i de totes les novetats en matèria de tecnologia. Tanmateix, les xifres de vendes dels dos últims mesos no han estat les esperades.
El Peugeot 308 no arrenca la seva vida comercial tal com esperava la marca i la preocupació creix en el fabricant francès
Va ser al novembre quan el 308 va estar molt a prop de sortir del top 100 de vendes, acabant el mes en una més que preocupant posició número 97 amb tot just 157 matriculacions.
Xifres que l'últim mes ha millorat, i molt, aconseguint el desembre 425 matriculacions que han ajudat aquest compacte francès a acabar l'any en una posició intermèdia, la 44, molt lluny això sí de molts dels seus rivals.
És evident que quan arriba una nova generació les vendes del model cauen tenint en compte que els preus pugen. Models com el Seat Lleó o el Nissan Qashqai han estat bons exemples en aquest sentit recentment. Tanmateix, a la marca francesa no acaben d'estar del tot tranquils. Les xifres de vendes d'aquest primer mes del 2022 donaran llum i evidenciaran si el 308 va a l'alça o està estancat.
El cert és que a Peuget confien en la traça del seu nou model, per això han fixat un preu de partida per a la seva versió més bàsica més que atractiu. Com bé podem veure al configurador de la marca, el 308 mes senzill informe des dels 23.328 euros amb un motor 1.2 PureTech de 110 cavalls de potència juntament amb l'acabat Active Pack, que arriba molt ben dotat de sèrie. Un preu atractiu que, o almenys això esperen en Peugeot, ajudarà que aquest compacte agafi un bon ritme de vendes.